DERS ADI

: Göç ve Kriz Durumlarında Kapsayıcı Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5135 Göç ve Kriz Durumlarında Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

ŞERİF ALİ ÇAKIRAY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, göç ve mültecilik kavramlarının tüm yönleriyle anlatılması, göç ve kriz durumlarında özel gereksinimi olan bireylerin akademik ve sosyal ihtiyaçlarının tüm yönleriyle anlatılması ve göç ve kriz durumlarında özel gereksinimli bireylerle çalışmak için gerekli faktörlerin anlatılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Göç ile ilgili mülteci, göçmen, sığınmacı gibi sosyal kategoirleri bilir.
2   2. Bu sosyal kategorilerin farklarını bilir.
3   3. Göç ile ilgili sosyal kategoriler ve özel gereksinim ile ilgili sosyal kategorilerin kesişimlerinin oluşturabileceği engel ve fırsatları bilir.
4   4. Göç ve kriz durumlarında özel gereksinimli bireyin akademik ve sosyal ihtiyaçlarını bilir.
5   5. Göç ve kriz durumlarında özel gereksinimi olan bireyle çalışmak için gerekli faktörleri bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Göç ile İlgili Yasalar ve Uluslararası Antlaşmalar Göç ve Kriz Durumlarında Özel eğitimde Eğitimcilerin İyi Uygulamaları
2 Göç İle İlgili Temel Terimler Öğrenci sunumları ve tartışma
3 Göç ile İlgili Sosyal Kategorilerin Felsefi Altyapısı Öğrenci sunumları ve tartışma
4 Göç ve Özel Gereksinim: Kesişimsellik Teorisi Öğrenci sunumları ve tartışma
5 Özel Gereksinimli Mülteci Bireyin Akademik İhtiyaçları
6 Özel Gereksinimli Mülteci Bireyin Sosyal İhtiyaçları
7 Özel Gereksinimli Mülteci Bireyin Akademik ve Sosyal İhtiyaçlarının Giderilmesi İçin İzlenebilecek Yollar: Kesişimsellik ve Sosyal Adalet Teorisi
8 Ara Sınav
9 Göç ve Kriz Durumlarında Özel Eğitimde Eğitimcilerin Karşılaşabileceği Engel ve Fırsatlar
10 Göç ve Kriz Durumlarında Özel Eğitimde Eğitimcilerin Destek Noktaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notları, alanda yapılan bilimsel makaleler ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birden fazla teknik bir arada kullanılır: Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve Final sınavının yanı sıra verilebilecek sunum ve araştırma ödevleri, yayın özeti ve tartışmaları ve derse katılım değerlendirme kriterleri arasındadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serifali.cakiray@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00 arası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 7 3 21
Uygulama (Reflection) 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 14 3 42
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555