DERS ADI

: Dil ve Edebiyat Eğitiminde Alanyazın Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 6050 Dil ve Edebiyat Eğitiminde Alanyazın Araştırmaları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dil ve edebiyat eğitimi alanındaki alanyazın araştırmalarının temel yaklaşımlarını açıklar.
2   2. Dil ve edebiyat eğitiminde kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
3   3. Dil ve edebiyat eğitimi ile ilgili yapılmış akademik çalışmaları analiz eder.
4   4. Alanyazın taraması yaparak dil ve edebiyat eğitimine dair güncel gelişmeleri takip eder.
5   5. Dil ve edebiyat eğitimi alanında kullanılan teorik çerçeveleri değerlendirir.
6   6. Edebiyat ve dil öğretiminin pedagojik ve kültürel boyutlarını inceleyerek eleştirir.
7   7. Eğitim politikalarının ve uygulamalarının akademik araştırmalarla ilişkisini tartışır.
8   8. Çeşitli araştırma türlerini ve akademik yazım kurallarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Alanyazın Araştırmalarının Temelleri
2 Dil ve Edebiyat Eğitiminde Alanyazın Kavramı ve Önemi
3 Alanyazın Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler ve Teknikler
4 Dil ve Edebiyat Eğitimine Dair İlk Çalışmalar: Tarihsel Gelişim
5 Alanyazın Araştırmalarında Temel Kuramlar: Eğitim Psikolojisi ve Pedagoji
6 Dil ve Edebiyat Eğitiminde Yapılan Nitel Araştırmalar
7 Dil ve Edebiyat Eğitiminde Yapılan Nicel Araştırmalar
8 Edebiyatın Eğitimdeki Rolü: Kuramsal Çerçeveler ve Uygulamalar
9 Dil Eğitiminde Alanyazın: Okuma, Yazma ve Dilbilgisi Öğretimi
10 Edebiyat Eğitiminde Eleştirel Yaklaşımlar: Eleştirel Pedagoji ve Postmodernizm
11 Dil ve Edebiyat Eğitiminde Teknoloji Kullanımı: Dijital Araçlar ve Yenilikçi Yöntemler
12 Alanyazın Araştırmalarında Kültürel ve Toplumsal Değişimlerin Yeri
13 Türkçe ve Edebiyat Öğretiminde Uygulama Örnekleri ve Başarı Kriterleri
14 Dil ve Edebiyat Eğitimi ile İlgili Yapılan Güncel Araştırmalar
15 Alanyazın Araştırmalarının Eğitim Politikalarına Etkileri
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555
ÖK.655555555555
ÖK.755555555555
ÖK.855555555555