DERS ADI

: Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 6042 Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, halk biliminin kuramsal temellerini, farklı dönemlerde gelişen kuram ve yaklaşımları tanıtmak; bu yaklaşımların halk bilimi araştırmalarına etkilerini tartışmak ve özellikle Türkiye bağlamında bu kuramların nasıl uygulandığını analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk biliminin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
2   Temel kuramları ve yaklaşımları ayırt edebilir.
3   Kuramsal yaklaşımları somut halk kültürü örneklerine uygulayabilir.
4   Türkiye de halk bilimi alanında yürütülen kuramsal tartışmaları analiz edebilir.
5   Kuramsal bir çerçevede bağımsız halk bilimi araştırmaları yürütebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halk bilimi araştırmalarında alan çalışmasının yeri
2 Halk bilimi çalışmalarında etik
3 Sözlü tarih ve anlatı derleme yöntemleri
4 Disiplinlerarası yaklaşımlar
5 Halk bilimi ve kültürel bellek
6 Halk bilimi ve kültürel miras
7 Türkiye de halk biliminin kurumsallaşması
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de halk bilimi kuramları üzerine tartışmalar
10 Türkiye'de halk bilimi yayıncılığı
11 Halk bilimi araştırmalarında güncel eğilimler
12 Dijital halk bilimi
13 Türkiye'den örnek araştırma projelerinin analizi
14 Öğrenci sunumları
15 Genel değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ekici, Metin, Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara: Geleneksel Yay. 2008.
Oğuz, M. Öcal vd., Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1-4, Geleneklsel Yay., Ankara 2006.
Çobanoğlu, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Tarihine Giriş, Akçağ Yay, Ankara 1999.
Dorson, Richard, Günümüz Folklor Kuramları, Ege Ü. Yay., 1984.
Örnek, Sedat Veyis, Türk Halkbilimi. Ankara: Bilgesu Yayınları, 2014.
Oğuz, Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., 2000.
Kümbetoğlu, Belkıs, Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, Bağlam Yay, İstanbul
2005.
Oğuz, Öcal, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., 2020.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 ASG ASSIGNMENT
3 FINS FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + ASG * 0.10 + FINS * 0.60
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + ASG * 0.10 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersi alan öğrencilerin dersleri düzenli takip etmesi, dersin yükümlülüklerini eksiksiz bir biçimde ve zamanında yapması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Özbaş
Sosyal Bilimler Binası, Z-06
Tel.:0 232 3012106
mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555