DERS ADI

: Türkiye'de Dil ve Edebiyat Öğretiminin Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 6043 Türkiye'de Dil ve Edebiyat Öğretiminin Tarihi I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERHAN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Türkiye de dil ve edebiyat öğretiminin tarihsel sürecini açıklar.
2   2. Osmanlı dan günümüze edebiyat öğretimi anlayışlarındaki değişimleri değerlendirir.
3   3. Farklı dönemlerde kullanılan öğretim yöntemlerini karşılaştırır.
4   4. Eğitim politikalarının dil ve edebiyat öğretimine etkisini analiz eder.
5   5. Eski eğitim kurumlarında uygulanan edebiyat öğretim programlarını inceler.
6   6. Cumhuriyet Dönemi nde yapılan reformların dil ve edebiyat öğretimine yansımalarını tartışır.
7   7. Günümüz dil ve edebiyat öğretimi anlayışının tarihsel kökenlerini değerlendirir.
8   8. Türkiye de dil ve edebiyat öğretimiyle ilgili akademik araştırmaları yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Türkiye de Dil ve Edebiyat Öğretiminin Önemi
2 Osmanlı Öncesi Türk Eğitiminde Dil ve Edebiyat Öğretimi
3 Osmanlı Medrese Eğitiminde Arapça, Farsça ve Türkçe Öğretimi
4 Osmanlı da Divan Edebiyatı Öğretimi ve Kullanılan Kaynaklar
5 Enderun Mektebi ve Saray Eğitimi Bağlamında Edebiyat Öğretimi
6 Tanzimat Dönemi Eğitim Reformları ve Edebiyat Müfredatı
7 Servet-i Fünun ve II. Meşrutiyet Dönemlerinde Edebiyat Eğitimi
8 Darülfünun da Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi
9 Cumhuriyet in İlk Yıllarında Dil ve Edebiyat Öğretimi
10 Harf İnkılabı ve Dil Reformlarının Edebiyat Eğitimi Üzerindeki Etkileri
11 1930-1950 Arasında Edebiyat Ders Kitapları ve Müfredat Değişimleri
12 1960 Sonrası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Yenilikler
13 1980 Sonrası Eğitim Politikaları ve Edebiyat Ders Kitapları
14 2000 li Yıllarda Dil ve Edebiyat Öğretimi: Yeni Müfredatlar ve Yöntemler
15 Günümüzde Türkiye de Dil ve Edebiyat Öğretiminin Genel Durumu
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555
ÖK.655555555555
ÖK.755555555555
ÖK.855555555555