DERS ADI

: Karma Yöntem Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6140 Karma Yöntem Araştırmaları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. FATMA AYSAZCI ÇAKAR

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Karma araştırma yöntemlerini tanıyarak bilimsel araştırma sürecinde kullanabilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Karma Araştırma Yöntemlerinin temellerini, doğasını ve önemini kavrayabilme
2   2. Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri hakkında karşılaştırmalı bilgi kazanımı ve bu bilgilerin entegrasyonu
3   3. Karma Araştırma Yöntemlerini bilimsel araştırma sürecinde kullanabilme becerisi
4   4. Karma Araştırma Yöntemi sonuçlarını etkili bir şekilde rapor etme ve sunma
5   5. Karma Araştırma Yöntemlerinde karşılaşılabilinecek etik sorunlar ve çözümü hakkında fikir sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı
2 Karma Araştırma Yöntemlerine Giriş
3 Karma Araştırma Yöntemi Tasarlamanın Temelleri
4 Nicel Araştırma Yöntemlerine Giriş
5 Nitel Araştırma Yöntemlerine Giriş
6 Karma Araştırma Yöntemi Tasarlamanın Aşamaları
7 Açıklayıcı Ardışık Karma Yöntem Araştırmaları
8 Ara sınav değerlendirmesi
9 Keşifsel Ardışık Karma Yöntem Araştırmaları
10 Karma Yöntemlerle Hipotez Geliştirme ve Test Etme, Güvenirlik ve Geçerlilik
11 Karma Yöntem Araştırmalarda Veri Analizi
12 Karma Yöntem Araştırmalarda Veri Entegrasyonu ve Yorumlama
13 Karma Yöntem Araştırmalarda Raporlama ve Yayın
14 Karma Yöntem Araştırmalarında Etik Sorunlar
15 Ders değerlendirmesi ve Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Hesse- Biber, S. & Johnson, R. B. 2015. The Oxford Handbook of Multimethod ansd Mixed Method Research Inquiy. Ocford
University Press.
- Sheperis, C.J. , Young, J.S., & Daniels, M.H. (2023). Counseling Research: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methods
(3rd ed.). Pearson.
- Bager-Charleson, S., & McBeath, A. (2022). Supporting Research in Counselling and Psychotherapy: Qualitative,
Quantitative and Mixed Methos Research. Palgrave

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Fatma Aysazcı Çakar
fatma.aysazcicakar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 5 70
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1453455455
ÖK.2453455455
ÖK.3455555455
ÖK.4453455455
ÖK.5444554554