DERS ADI

: Dijital Bağımlılıklara İlişkin Güncel Yaklaşımlar ve Modeller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6191 Dijital Bağımlılıklara İlişkin Güncel Yaklaşımlar ve Modeller SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUBA BAĞATARHAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dijital bağımlılığın psikolojik, sosyal ve fizyolojik etkilerini inceleyerek, dijital teknolojilerin aşırı kullanımına yönelik güncel yaklaşımları ve müdahale stratejilerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital bağımlılığın psikolojik, sosyal ve fizyolojik etkilerini tanımlar.
2   Dijital bağımlılığın nedenleri ve belirtilerini analiz eder.
3   Dijital bağımlılıkla mücadele için kullanılan güncel yaklaşımları ve tedavi yöntemlerini açıklayabilir.
4   Dijital bağımlılıkla ilgili risk faktörlerini ve koruyucu faktörleri değerlendirir.
5   Dijital bağımlılıkla mücadelede etkili müdahale stratejilerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve dijital bağımlılıklar konusuna giriş
2 Dijital bağımlılığın tarihçesi ve evrimi
3 Dijital bağımlılığın psikolojik temelleri
4 İnternet bağımlılığı
5 Sosyal medya bağımlılığı
6 Video oyunları bağımlılığı
7 Akıllı telefon ve mobil uygulama bağımlılığı
8 Genel değerlendirme ve ara sınav
9 Dijital bağımlılıkla ilgili değerlendirme yöntemleri
10 Dijital bağımlılıkları açıklayan güncel yaklaşımlar
11 Dijital bağımlılıkları açıklayan güncel yaklaşımlar
12 Teknoloji ve psikolojik sağlık: Önleyici Yaklaşımlar
13 Dijital bağımlılıkla mücadelede psikoterapi
14 Dijital bağımlılıkla mücadelede toplum temelli yaklaşımlar
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cemiloglu, D., Almourad, M. B., McAlaney, J., & Ali, R. (2022). Combatting digital addiction: Current approaches and future directions. Technology in Society, 68, 101832. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2021.101832

Essau, C. A., & Delfabbro, P. (Eds.). (2020). Adolescent addiction: Epidemiology, assessment, and treatment. Academic Press. https://doi.org/10.1016/C2019-0-01885-9

Potenza, M. N., Faust, K., & Faust, D. (Eds.). (2021). The Oxford handbook of digital technologies and mental health. Oxford University Press.

Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2011). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons, Inc..

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Aktif Öğrenme, Tartışma, Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler bu ders kapsamında ödev ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin en az %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.bagatarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Online DEU üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 14 28
Sunum Hazırlama 2 14 28
Proje Hazırlama 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1545555555
ÖK.2545555555
ÖK.3545555555
ÖK.4545555555
ÖK.5545555555