DERS ADI

: Müzik Kuramları Öğretim Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 6052 Müzik Kuramları Öğretim Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; ileri düzey müzik kuramları ve solfej öğretiminde kullanılan teknikleri teorik ve uygulamalı olarak incelemek; çokseslendirme, dikte, armonik ve biçimsel analiz ile solfej parçalarının analizi, eşliklendirilmesi ve solfej okuma süreçlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrencilerin, müzik kuramları ve solfej öğretiminde çağdaş yaklaşımları tanımaları, çeşitli öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmeleri ve akademik araştırmalar ışığında kendi öğretim tasarımlarını geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Müzik kuramları ve solfej öğretiminde kullanılan temel teknikleri tanımlar.
2   2. Çokseslendirme, dikte, armonik ve biçimsel analiz konularında öğretim süreçlerini planlar ve uygular.
3   3. Solfej parçalarının analizini yapar, uygun eşlikler oluşturur ve solfej okuma süreçlerini yönetir.
4   4. Müzik kuramları ve solfej öğretiminde çağdaş yaklaşımları tanır ve yorumlar.
5   5. Çeşitli öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanır.
6   6. Müzik kuramları ve solfej öğretimi alanında yapılmış olan akademik araştırmalar ışığında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin hedeflerine genel bir bakış ve dönemin planlanması
2 Armonik ve biçimsel analiz sürecinin yürütülmesine yönelik çalışmalar
3 Armonik ve biçimsel analiz sürecinin yürütülmesine yönelik çalışmalar
4 Müzik kuramları öğretimi ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5 Müzik kuramları öğretimi ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6 Çokseslendirme süreçlerinin tasarlanması ve yürütülmesine yönelik çalışmalar
7 Çokseslendirme süreçlerinin tasarlanması ve yürütülmesine yönelik çalışmalar
8 Ara Sınav
9 Çokseslendirme süreçlerinin tasarlanması ve yürütülmesine yönelik çalışmalar
10 Solfej parçalarının analizi, eşliklendirilmesi ve solfej okuma süreçlerinin yürütülmesine yönelik çalışmalar
11 Teksesli dikte yazma süreçlerinin yürütülmesine yönelik çalışmalar
12 İki sesli dikte yazma süreçlerinin yürütülmesine yönelik çalışmalar
13 Üç ya da dört sesli dikte yazma süreçlerinin yürütülmesine yönelik çalışmalar
14 Yapılan çalışmalar üzerine genel değerlendirmelerin yapılması ve tartışma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Benjamin, T., Horvit, M. & Nelson, R.. Techniques and Materials of Tonal Music , Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
Kostka, S. & Payne, D. Tonal Harmony: With an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill Education.
Lavignac, A. Solfege Des Solfeges, 3A-5A.
Saygun. A. A. Toplu Solfej I-II, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
Dandelot, G. Dictees a 2 voix, Editions Henry Lemoine.
Pozzoli, E. Solfeggi Cantati A 2 Voci, Ricordi Edition.
Özgür, Ü. İki sesli ezgi yazma, Gazi Yayınevi.
Şimşek, P. R. İki sesli tonal dikteler, Müzik Eğitimi Yayınları.
Uluslararası dergilerden seçilmiş makaleler
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Çalışmalar, Analiz ve Tartışma, Proje Hazırlama, Sunumlar, Örnek Ders Planı Geliştirme, Performans Görevleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 ASG ASSIGNMENT
3 FINS FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.20 + ASG * 0.20 + FINS * 0.60
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.20 + ASG * 0.20 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tüm öğrencilerden derse düzenli katılım göstermeleri, bireysel çalışmalarda akademik dürüstlüğe ve etik ilkelere tam uyum göstermeleri beklenmektedir.
Ödev, proje ve besteleme çalışmalarının belirtilen süreler içinde teslim edilmesi zorunludur.
Ders kapsamında yapılacak sunumlar ve kompozisyon çalışmaları öğrenciye ait özgün çalışmalar olmalıdır.
Ders içi tartışmalarda saygılı, iletişim ve yapıcı eleştiri ortamı esas alınır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 8 8 64
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555