Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Öğretmenliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. ESİN UÇAL CANAKAY |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Öğretmenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; ileri düzey müzik kuramları ve solfej öğretiminde kullanılan teknikleri teorik ve uygulamalı olarak incelemek; çokseslendirme, dikte, armonik ve biçimsel analiz ile solfej parçalarının analizi, eşliklendirilmesi ve solfej okuma süreçlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrencilerin, müzik kuramları ve solfej öğretiminde çağdaş yaklaşımları tanımaları, çeşitli öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmeleri ve akademik araştırmalar ışığında kendi öğretim tasarımlarını geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Benjamin, T., Horvit, M. & Nelson, R.. Techniques and Materials of Tonal Music , Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Çalışmalar, Analiz ve Tartışma, Proje Hazırlama, Sunumlar, Örnek Ders Planı Geliştirme, Performans Görevleri. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Tüm öğrencilerden derse düzenli katılım göstermeleri, bireysel çalışmalarda akademik dürüstlüğe ve etik ilkelere tam uyum göstermeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esin.canakay@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|