DERS ADI

: Analitik Figür Çözümlemeleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6075 Analitik Figür Çözümlemeleri I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, figüratif sanatın temellerini kavramsal ve teknik düzeyde ele alarak öğrencilerin figür çizimine yönelik gözlem, oran, yapı ve hareket gibi temel ilkeleri analiz etmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin figür çözümlemeleri yoluyla bireysel sanat dili oluşturmaları ve sanatsal bakış açılarını derinleştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Figüratif sanatın temel anatomik ve yapısal özelliklerini analiz eder.
2   Figür çiziminde oran, denge ve hareket ilişkisini uygular.
3   Gözlem temelli figür çalışmaları geliştirir.
4   Geleneksel ve çağdaş figür anlayışları arasında bağlantı kurar.
5   Figür analizine eleştirel ve estetik bir bakış açısı geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Harketli figür çözümlemeleri
2 Beden ve Rakursi
3 20 yy sanat yaklaşımlarında beden çözümlemeleri
4 20 yy sanat yaklaşımlarında beden çözümlemeleri
5 20 yy sanat yaklaşımlarında beden çözümlemeleri
6 Epistemolojik teoriler bağlamında beden algısı
7 Epistemolojik teoriler bağlamında beden algısı
8 Ödev
9 Epistemolojik teoriler bağlamında beden algısı
10 Ludwig Wittgenstein'ın -Dil Oyunları Kuramı, beden çözümlemeleri
11 Ludwig Wittgenstein'ın -Dil Oyunları Kuramı, beden çözümlemeleri
12 Fenomenolojik Algıda beden
13 Fenomenolojik Algıda beden
14 Heidegger ve hermeneutik-fenomenoloji, beden, ilişkisel çözümlemeler
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Modernizmin Serüveni, Enis BATUR, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert LYNTON, (Çev: Prof. Cevat ÇAPAN), Remzi
Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1991 Wittgenstein, Ludwig, (2003), Tractatus Logico-Philosophicus, Çeviren: Oruç Aruoba, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
Hacker, P. M. S., (1990), An Analytical Commentary on The Philosophical Investigations, volume 3: Wittgenstein: Meaning and Mind, Oxford, Basil Blackwell.
Bammes, G. (2004). İnsan Anatomisi Çizim Sanatı İçin Rehber.
Bridgman, G. B. (2017). Figür Çiziminde Yapı ve Form.
Peck, S. (1982). Sanatçılar İçin İnsan Anatomisi.
Figüratif sanat üzerine güncel akademik yayınlar ve sergi katalogları.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Uygulamalı figür çizim çalışmaları, Gözlem ve analiz temelli atölye çalışmaları, Görsel örneklerle çözümleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ödev ve sunum çalışmaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse düzenli katılım beklenir. Çalışmalar özgün olmalı ve etik ilkelere uygun şekilde hazırlanmalıdır. Projeler ve çalışmalar belirlenen tarihlerde teslim edilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 15 60
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.5