DERS ADI

: Popüler Kültürde Sanal Gerçeklik, Simülasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6055 Popüler Kültürde Sanal Gerçeklik, Simülasyon ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve simülasyon teknolojilerinin popüler kültürdeki yansımalarını kuramsal bir çerçevede incelemektir. Öğrencilerin bu teknolojilerin kültürel üretim, sanat, medya ve eğitim alanlarındaki etkilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ve bu bağlamda yaratıcı, özgün analizler geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanal gerçeklik ve simülasyon kavramlarını kuramsal düzeyde analiz eder.
2   .Popüler kültürde dijital teknolojilerin rolünü eleştirel bir bakışla değerlendirir.
3   Medya, sanat ve eğitimde VR/AR kullanımını yorumlar.
4   Simülasyonun gerçeklik algısı üzerindeki etkilerini tartışır.
5   Sanal ortamların sanat eğitimi ve yaratıcı üretim süreçlerine katkılarını analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı; temel kavramlar: simülasyon, hipergerçeklik,
2 Jean Baudrillard ve simülasyon teorisi
3 Popüler kültürde gerçeklik ve kurgu arasındaki sınır
4 Sanal gerçeklik teknolojisinin tarihçesi
5 VR/AR teknolojilerinin medya ve sinemadaki kullanımı
6 Simülasyon oyunları ve oyun kültürü
7 Dijital avatarlar, kimlik ve temsil sorunları
8 Ödev
9 Sanal sanat: Dijital sergiler, etkileşimli işler
10 Eğitimde VR/AR: Uygulamalar ve pedagojik yaklaşımlar
11 VR nin etik, toplumsal ve psikolojik boyutları
12 VR/AR ortamlarında sanat ve sanat eğitimi
13 Öğrenci proje sunumları ve tartışma
14 Öğrenci proje sunumları ve tartışma
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Best, Steven ve Dougles Kellner. Postmodern Teori. Mehmet Küçük (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yay
SARUP, Madan; Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Çev. Baki Güçlü, Ark yay. Ankara
Baudrillard, Jean. Metinler ve Söyleşiler. Oğuz Adanır (çev.), İzmir: Ajans Tümer Yay
KUSPIT, Donald; The New Subjectivism, Art in since 1980 s; The Emptyness of Pluralism, The End of New, Umi Press
Baudrillard, J. (2000). Simülakrlar ve Simülasyon
Manovich, L. (2001). Yeni Medya Kültürü
Grau, O. (2003). Sanal Sanat: Algının Estetik Tarihi
Güncel akademik makaleler, VR/AR projeleri, dijital sanat katalogları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, Görsel materyal ve video analizleri, sunum çalışmaları, Grup tartışmaları ve vaka analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ödev ve sunum çalışmaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur. Ödev ve sunumlar zamanında teslim edilmelidir. Tüm çalışmalar bilimsel etik ilkelere uygun olarak hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba
11-15:12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 7 14
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.4
ÖK.5