DERS ADI

: Dünyada Dil Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 6057 Dünyada Dil Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CENAN İŞCİ KARAMEŞE

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, dünya genelinde uygulanan dil öğretim yöntemlerini, politika ve programlarını ele alarak, farklı kültürel ve eğitimsel bağlamlardaki iyi uygulamaları anlamayı ve bunları eleştirisel bir perspektifle değerlendirmeyi amaçlar. Öğrencilere dil öğretiminde inovasyon, teknolojinin rolü ve çokdillilik gibi temel konularda derinlemesine bir bakış sunar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil öğretiminde kullanılan küresel yöntemleri ve yaklaşımları incelemek ve analiz etmek.
2   Farklı ülkelerde uygulanan dil politikalarının eğitim üzerindeki etkilerini anlamak.
3   Teknolojinin dil öğretimindeki rolünü çözümlemek ve yenilikçi yöntemleri tartışmak.
4   Çokdillilik ve dil çeşitliliği konularında farkındalığı artırmak ve bu çeşitliliğin eğitimdeki avantaj ve zorluklarını değerlendirmek.
5   Dil öğretimi için uygun stratejiler geliştirerek bu stratejileri öğrencilerin öğrenme başarısını artıracak şekilde uyarlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil Öğretimi: Tarihçe ve Temel Kavramlar. İlgili Temel Kaynakların Gözden Geçirilmesi.
2 Dil Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
3 Modern ve Postmodern Yaklaşımlar
4 Kültürel Bağlamda Dil Öğretimi
5 Dil Politikaları ve Programları
6 Teknolojinin Rolü ve Dil Öğretimi
7 Öğrenci Projeleri ve Çalışmaların Sunumu.
8 Çocuklar ve Yetişkinler İçin Dil Öğretimi
9 Dil Öğretiminde Değerlendirme ve Ölçme
10 Dil Öğretiminde Değerlendirme ve Ölçme
11 Gelişen Trendler ve Sorunlar
12 Gelişen Trendler ve Sorunlar
13 Genel Değerlendirme
14 Ödev Teslim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press.
2. Nation, I. S. P., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenan.isci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Ödev Hazırlama 2 30 60
Proje Ödevi 2 6 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 209

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555