DERS ADI

: Matematiksel Modelleme Perspektifleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6046 Matematiksel Modelleme Perspektifleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste matematiksel modellemeye ilişkin gerçekçi/uygulamalı, eğitimsel, bağlamsal, epistemolojik ve sosyo-eleştirel perspektiflerin tanıtılması, bu perspektiflerden matematiksel modellemenin kavramsallaştırılması ve bu perspektifleri benimseyen alan yazındaki çalışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel modelleme perspektiflerini öğrenir.
2   Farklı matematiksel modelleme perspektifleri çerçevesinden modelleme kavramını inceler.
3   Farklı matematiksel modelleme perspektiflerini benimseyen ulusal ve uluslararası alan yazındaki çalışmaları inceler.
4   Farklı matematiksel modelleme perspektiflerini benimseyen akademik çalışmalar planlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiksel modellemeye giriş
2 Matematiksel modellemeye giriş
3 Gerçekçi/uygulamalı modelleme perspektifi
4 Gerçekçi/uygulamalı modelleme perspektifini ele alan çalışmaların incelenmesi
5 Eğitimsel modelleme perspektifi
6 Eğitimsel modelleme perspektifini ele alan çalışmaların incelenmesi
7 Bağlamsal modelleme perspektifi
8 Ödev
9 Bağlamsal modelleme perspektifini ele alan çalışmaların incelenmesi
10 Epistemolojik modelleme perspektifi
11 Epistemolojik modelleme perspektifini ele alan çalışmaların incelenmesi
12 Sosyo-eleştirel modelleme perspektifi
13 Sosyo-eleştirel modelleme perspektifini ele alan çalışmaların incelenmesi
14 Belirlenen bir modelleme perspektifini temel alan bir akademik çalışma planlama
15 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bukova Güzel, E., Tekin Dede, A., Hıdıroğlu, Ç. N., Kula Ünver, S., & Özaltun Çelik, A. (2016). Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
Borromeo Ferri, R. (2018). Learning How to Teach Mathematical Modeling in School and Teacher Education. Cham, Switzerland: Springer International Publishing AG.
The International Community of Teachers of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA) Book Series
Farklı modelleme perspektiflerini ele alan ulusal ve uluslararası makaleler ve tez çalışmaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, sunum, tartışma, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr
Hasan Ali Yücel Binası, 4. Kat, 422 Nolu Ofis
02323012332

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 12 4 48
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11331115355
ÖK.2331115355
ÖK.3331115355
ÖK.43331115355