DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6047 Matematik Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin disiplinlerarası yaklaşım ve STEAM stratejileri hakkında bilgi sahibi olması, bu bilgiyi matematik eğitiminde nasıl kullanacaklarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Disiplinlerarası yaklaşımı tanımlayabilecekler.
2   2. STEAM stratejilerini öğrenecekler.
3   3. Matematik eğitiminde disiplinlerarası yaklaşımının örnek uygulamalar üzerinden nasıl kullanabileceklerini değerlendirirler.
4   4. Matematik eğitiminde disiplinlerarası sürecini tasarlayabilecekler.
5   5. Matematik eğitiminde disiplinlerarası sürecini değerlendirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Disiplinlerarası yaklaşım
2 STEAM yaklaşımı ve stratejileri
3 Farklılaştırılmış öğretim
4 Proje tabanlı öğrenme
5 Probleme dayalı öğrenme
6 Tersyüz öğrenme
7 Üstbilişsel strateji öğretimi
8 Ödev Sunumu
9 Matematik eğitiminde Tasarım ve Mühendislik uygulamaları
10 Matematik eğitiminde Sanal ve Arttırılmış gerçeklik uygulamaları
11 Matematik eğitiminde 3B Tasarım uygulamaları
12 Matematik eğitiminde Kodlama ve Robotik uygulamaları
13 Matematik eğitimi ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) entegrasyonu
14 Disiplinlerarası yaklaşım ile matematik eğitimi sürecinin düzenlenmesi ve değerlendirilmesi
15 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Usluel, Y. (2017); Varıous Aspects Of ICT Integratıon In Education, Gazi Kitabevi, ISBN:978-605-344-560-9
Roblyer, M.D. (2006). Integrating Educational Technology Into Teaching. (5th. ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, sunum, tartışma, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım, yazılı ödevler ve rapor sunumları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar
disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatlerinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 12 4 48
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445343432
ÖK.2445343432
ÖK.333325343432
ÖK.443335343432
ÖK.543335343432