DERS ADI

: Tarih Öğretiminde Öğrenme Ortamlarının Dijitalleşmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6035 Tarih Öğretiminde Öğrenme Ortamlarının Dijitalleşmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarih öğretiminde dijital teknolojilerin öğrenme ortamlarına entegrasyonunu incelemek, dijital araçları pedagojik yaklaşımlarla bütünleştirerek etkili tarih öğretimi uygulamaları geliştirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital öğrenme ortamlarının temel kavramlarını tanımlar
2   Tarih öğretiminde kullanılan dijital araç ve kaynakları tanır ve değerlendirir
3   Dijital araçları tarih derslerinde pedagojik amaçlarla etkili biçimde kullanır
4   Dijital içerikler ve materyaller geliştirir
5   Öğrenci merkezli dijital tarih öğrenme ortamları tasarlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijitalleşme ve Eğitim: Giriş
2 Tarih Öğretiminde Dijital Dönüşüm
3 Dijital Öğrenme Ortamları: Kavramlar ve Modeller
4 Tarihsel Düşünmenin Geliştirilmesinde Dijital Araçlar
5 E-öğrenme ve Hibrit Öğrenme Modelleri
6 Zenginleştirilmiş Dijital İçeriklerin İncelenmesi
7 Ara Sınav
8 Sanal Müzeler ve Ziyaretlerle Tarih Öğretimi
9 Z Kuşağı ve Dijital Pedagoji
10 Öğretim Tasarımı: Dijital Tarih Dersi Planlama
11 Öğrenci Merkezli Dijital Proje Geliştirme
12 Web 2.0 Araçları ile Tarih Öğretimi
13 Dijital Hikâyeleştirme ve Tarih
14 Öğrenci Sunumları ve Uygulama Örnekleri
15 Genel Değerlendirme ve Geribildirim
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aytekin, A. (2021). Tarih Öğretiminde Dijital Teknolojiler. Pegem Akademi.
Aktepe, V., & Söğüt, Ö. (2022). Web 2.0 Araçlarıyla Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar. Pegem Akademi.
Lee, P. & Ashby, R. (2020). Using New Technologies in History Classrooms. Routledge.
Güven, İ. H., & Gültekin, M. (2022). Dijitalleşen Eğitimde Tarih Öğretimi. Anı Yayıncılık.
Demircioğlu, İ. H. (2020). Tarih Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Pegem Akademi.
Yıldız, A. & Erdem, C. (2023). Eğitimde Yapay Zekâ ve Dijital Pedagoji. Nobel Yayınları.
Harris, R. (2013). The Guided Reader to Teaching and Learning History. Routledge.
Haydn, T. (2011). Using ICT in the Secondary History Classroom. Routledge.
Dede, C. (2010). Digital Teaching Platforms: Customizing Classroom Learning for Each Student. Teachers College Press.
Wineburg, S., McGrew, S., Breakstone, J., & Ortega, T. (2018). Why Learn History (When It s Already on Your Phone). University of Chicago Press.
Cohen, D., Frisch, M., & Rosenzweig, R. (2005). Digital History: A Guide to Gathering, Preserving, and Presenting the Past on the Web. University of Pennsylvania Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555