DERS ADI

: Türkçe Öğretim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5081 Türkçe Öğretim Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA ŞİMŞEK

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkçe öğretiminin tarihsel gelişim sürecini kavramak, bu süreçte kullanılan yöntem ve teknikleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek, alana katkıda bulunmuş isimleri ve eserlerini tanımak, modern Türkçe öğretimi anlayışına yön veren unsurları anlamak ve bu alandaki akademik çalışmalara katkıda bulunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçe öğretiminin tarihsel süreçteki gelişim basamaklarını analiz etmek.
2   Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyalleri tarihsel perspektifle değerlendirmek.
3   Türkçe öğretimi alanına katkıda bulunan önemli şahsiyetleri ve eserlerini tanımak.
4   Türkçe öğretimi tarihindeki sosyal, kültürel ve politik etkileri tartışmak.
5   Tarihsel birikimden hareketle modern Türkçe öğretimine yönelik öneriler geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Türkçe Öğretimi Tarihinin Önemi
2 Eski Türk Yazılı Edebiyatı ve Dil Öğretimi
3 Osmanlı Döneminde Türkçe Eğitimi
4 Tanzimat Dönemi ve Dil Reformu Hareketleri
5 Cumhuriyet Döneminde Türkçe Eğitimi
6 1940'lar - 1960'lar Arası Türkçe Eğitimi
7 1960'lar - 1980'ler Arası Türkçe Öğretim Yöntemleri
8 1980'ler Sonrası Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
9 Dil Eğitimi ve Çok Dilli Eğitim
10 Türkçe Öğretiminde Farklı Pedagojik Yaklaşımlar
11 Türkçe Dil Eğitimi ve Toplum İlişkisi
12 Günümüzde Türkçe Öğretimi ve Güncel Sorunlar
13 Türkçe Öğretiminde Değerlendirme ve Ölçme Yöntemleri
14 Dersin Genel Değerlendirmesi ve Final Projesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Güzel, A. (2018). Türkçenin Eğitim- Öğretim Tarihi. Akçağ Yayınları
2. Biçer, N. (2017). Türkçe Öğretimi Tarihi. Kesit Yayınları.
3. Üstüner, A. (2015). Türkçenin tarihi gelişmesi. Bilge Kültür Sanat.
4. Fortna, Benjamin C. (2013). Geç Osmanlı ve Erken Cumhuriyet dönemlerinde okumayı öğrenmek. Koç Üniversitesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 ASG ASSIGNMENT
3 FCG FINAL COURSE GRADE
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.30 +ASG* 0.10 + FCG* 0.60
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.30 + ASG * 0.10 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınav, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugba.simsek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi sabah saat 10.20-11.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555