DERS ADI

: Yabancı Dil Öğretiminde Dijital Medya Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDA 5020 Yabancı Dil Öğretiminde Dijital Medya Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanım örnekleri sunmak, Almancayı teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme yöntemlerini anlatmak ve çoklu ortamda öğretim materyali geliştirme örnekleri sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitici dijital içerik türlerini tanır.
2   Öğretim teknolojileriyle ilgili işlemleri ve kavramları tanır.
3   Almanca öğretiminde teknoloji destekli öğrenme ortamları ve deneyimleri planlayıp tasarlar.
4   Öğrencinin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmada teknoloji kullanımı yöntem ve stratejileri içeren ders planları hazırlar.
5   Çeşitli etkili ölçme ve değerlendirme stratejileri uygulamayı kolaylaştırmak için teknolojiyi kullanır.
6   Etkileşimli çoklu ortam içerikli dijital öğrenim materyalleri geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin haftalık programının ve performans kriterlerinin tanıtımı Proje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma
2 Kavram olarak yeni teknolojiler ve öğretim teknolojileri Proje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları/hazırlama ve sunma
3 Eğitim teknolojileri, dijital öğretim araçları ve Almanca öğretim yöntemleri arasındaki ilişki Proje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma
4 E-learning: nedir Almancanın öğretiminde bilgisayar ve internet Proje çalışması: Teknoloji kullanımı içeren ders planları hazırlama ve sunma
5 Blended Learning ve Yapılandırmacılık kuramı arasındaki ilişki Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Almancanın Öğretiminde Podkast Kullanımı
7 Almancanın Öğretiminde Dijital Hikaye Anlatımının Kullanımı
8 Ara Sınav
9 Almancanın Öğretiminde Moodle Kullanımı
10 Almancanın Öğretiminde Akılla Tahta Kullanımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Rösler, Dietmar: Die Funktion von Medien im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht. In: Krumm, Hans-Jürgen u.a. (Hrsg): Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin u.a.: de Gruyter Mouton 2010, 1199-1214.
-Huneke, Hans-Werner/ Steinig, Wolfgang: Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung.Berlin: Erich Schmidt Verlag.
-Günther Storch: Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik Theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung.München: Wilhelm Fink.
-Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Heft 33 -2005: Lust auf Internet. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht.10. Jahrgang, Nummer 1,Themenschwerpunkt: Die Neuen Medien im Fremdsprachenunterricht, http://zif.spz.tu-darmstadt.de/jg-10-1/allgemein/beitra26.htm
-Rösler, Dietmar & Würffel Nicola: Blended Learning. Kombiniertes Lernen im Fremdsprachenunterricht. Themenheft der Zeitschrift Fremdsprache Deutsch Heft 42.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, sunum, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 STT TERM WORK (SEMESTER)
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE STT * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) STT * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derste başarılı sayılmak için Vize + Final Sınavlarından asgari 60 almak zorunludur.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-Belirli sayıda ders saatine veya oturumuna katılım zorunludur.
Sınavlar ve Testler: Kurs süresince yapılan sınav, test veya yazılı yoklamalardan belirli bir puan veya not alınması gerekir.
Ödevler veya Projeler: Kursta ele alınan konuları derinleştirmek amacıyla belirli yazılı ödevlerin veya projelerin teslim edilmesi gerekir.
Asgari Not: Genellikle dersi başarıyla tamamlayabilmek için belirli bir asgari not (60% / DD) gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
Kitap Okuma 14 5 70
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555
ÖK.6555555555555