DERS ADI

: Yabancı ve İkinci Dil Edinim Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDA 5016 Yabancı ve İkinci Dil Edinim Kuramları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı yabancı ve ikinci dil edinim teori ve hipotezlerini kavrayabilmek ve bu bilgilerden yola çıkarak günümüz yabancı dil öğretimine ışık tutmaktır. Ayrıca Dilsel, Davranışçı, Dilişsel ve Etkileşlimci öğrenme teorileriden yola çıkarak yabancı dil edinim koşullarını yorumlayıp açıklayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil edinim hipotez ve teorilerini anlar.
2   İkinci Dil Edinim teorilerini kavrar.
3   Bu teroiler bağlamında yabancı dil edinim aşamalarını bilir.
4   İkinci Dil Edinim sürecini yorumlayabilir.
5   Dil edinimi hipotez ve teorilerini tanır ve farklarını karşılaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve haftalık ders konularının tanıtımı Yabancı Dil Ediniminde Etkileşimci Yaklaşımlar
2 Yabancı Dil Edinim Hipotez ve Teorileri I Etkili Dil Edinim Kuramlarının Günümüz Yabancı Dil Edinimine Yansımaları I
3 Yabancı Dil Edinim Hipotez ve Teorileri II Etkili Dil Edinim Kuramlarının Günümüz Yabancı Dil Edinimine Yansımaları II
4 İkinci Dil Edinim Hipotez ve Teorileri I Etkili Dil Edinim Kuramlarının Günümüz Yabancı Dil Edinimine Yansımaları III
5 İkinci Dil Edinim Hipotez ve Teorileri II Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Yabancı Dil Edinim Hipotez ve Teorilerin Karşılaştırılması
7 İkinci dil ediniminde anadilin rolü (ilk yıllardaki izlenimler, teoriler, yaklaşımlar) ;
8 Ara Sınav
9 Yabancı Dil Edinimde Davranışcı Yaklaşımlar
10 Yabancı Dil Ediniminde Yapısalcı Yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Klein, Wolfgang: Zweitspracherwerb. Eine Einführung, Frankfurt am Main 1987.
-Merten Stephan (1997). Wie man Sprache(n) lernt. Eine Einführung in die Grundlagen der Erst- und Zweitspracherwerbsforschung mit Beispielen für das Unterrichtsfach Deutsch, Frankfurt am Main.
-Hufeisen, Britta. (2003). L1, L2, L3, L4, Lx - alle gleich Linguistische, lernerinterne und lernerexterne Faktoren in Modellen zum multiplen-Spracherwerb. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht
-Tschirner, E. (1995). Theorie und Praxis des Natural Approach in den 90erJahren. Eine Methode wird volljährig. Deutsch als Fremdsprache, 32, 1, 3-11.
-Schiffler, L. (2012). Effektiver Fremdsprachenunterricht. Bewegung - Visualisierung Entspannung, Gunter Narr Verlag.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, sunum, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FCG * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersi başarılı bitirmek için vize ve final sınav ortalaması asgari 60 puan olmak zorundadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-Belirli sayıda ders saatine veya oturumuna katılım zorunludur.
-Sınavlar ve Testler: Kurs süresince yapılan sınav, test veya yazılı yoklamalardan belirli bir puan veya not alınması gerekir.
-Ödevler veya Projeler: Kursta ele alınan konuları derinleştirmek amacıyla belirli yazılı ödevlerin veya projelerin teslim edilmesi gerekir.
-Genellikle dersi başarıyla tamamlayabilmek için belirli bir asgari not (60% / DD) gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 9 5 45
Sunum Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555