DERS ADI

: Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Yazın Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDA 5023 Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Yazın Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYLİN NADİNE KUL

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin yabancı dil olarak Almanca öğretiminde yazın öğretimi ile ilgili temel kuramsal bilgileri edinmeleri ve bu bilgileri çeşitli metin türleri üzerinden öğretimsel uygulamalara dönüştürebilmeleridir. Yazın öğretiminin amaçları, yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler ele alınarak, öğrencilerin yazın metinleriyle etkili ve anlamlı bir biçimde çalışmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yazın öğretimini bilimsel bir disiplin olarak tanımlayabilir
2   Yazın derslerinin amaçlarını ve işlevlerini açıklayabilir
3   Lesesozialisation ve literarische Sozialisation kavramlarını yorumlayabilir
4   Farklı metin türlerini (epik, dramatik, lirik, medyatik) öğretimsel açıdan analiz edebilir
5   Yazın derslerinde kullanılabilecek yöntemleri ve etkinlik biçimlerini değerlendirebilir
6   Öğrenme süreçlerine uygun ders planları geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazın öğretimine giriş Yazın öğretiminde güçlükler
2 Yazın öğretimi bir bilim dalı olarak Epik ve dramatik metinler
3 Yazın öğretiminin amaçları Şiir ve medyatik metinler
4 Okuma sosyalleşmesi ve yazınsal sosyalleşme Örnek uygulamalar
5 Yazınsal sosyalleşme araştırmaları Final Sınavı
6 Yazın dersinde yöntemler
7 Yazın dersinde yöntemler
8 Ara Sınav
9 Dersin aşamaları
10 Etkinlik biçimleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Kämper-van den Boogaart, Michael / Spinner, Kaspar H. (Hgg.) (2010): Lese- und Litera-turunterricht. Deutschdidaktik in Theorie und Praxis Band 11. Baltmannsweiler.
- Leubner/Saupe/Richter (2016): Literaturdidaktik, 3. Aufl., De Gruyter.
- Dawidowski (2016): Literaturdidaktik Deutsch, Ferdinand Schöningh.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer, etkileşimli sunumlar, araştırma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FCG * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.kul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 13.00-14.00
perşembe 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Konu Hakkında Hazırlık 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 6 12
Kitap Okuma 14 7 98
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555
ÖK.6555555555555