DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatı Metinlerinde Eğitim Unsurları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5045 Eski Türk Edebiyatı Metinlerinde Eğitim Unsurları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eski Türk edebiyatı metinleri üzerinden eğitim unsurlarının incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski Türk Edebiyatında öğretici metin türleri bilgisi.
2   Öğretici metinlerin eğitime katkısını kavrayabilme.
3   Eski Türk Edebiyatı'ndaki başlıca öğretici metin örneklerini kavrayabilme.
4   Yüzyıllara göre öğretici metinleri karşılaştırabilme.
5   Öğretici metinlerin birey ve toplum yaşamındaki eğitici özelliklerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eski Türk Edebiyatında öğretici edebi metin türleri
2 Pendnâmeler
3 Pendnâme örnekleri
4 Siyasetnâmeler
5 Siyasetnâme örnekleri
6 Seyahatnâmeler
7 Seyahatnâme örnekleri
8 Dini mesneviler
9 Mesnevi örnekleri
10 Ahlaki mesneviler
11 Mesnevi örnekleri
12 Tarihi mesneviler
13 Mesnevi örnekleri
14 Fabl ve örnekleri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Banarlı, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1971
Bilgin, Azmi, Terceme-i Pendname-i Attar, İstanbul 1998.
Büyük Türk Klasikleri, Ötüken Yayınları, İstanbul.
Çelebioğlu, Amil, Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul 1999;
E.J.W. Gibb, Osmanlı Şiiri Tarihi, C. I-II, Ankara 2000;
İslam Ansiklopedisi, TDV, MEB
Kara, Mustafa, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi
Kocatürk, V. Mahir, Büyük Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 1964
Köprülü Fuat, Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 1980;
Levend, Agâh Sırrı, Türk Edebiyatı Tarihi-1. Giriş, Ankara 1988;
Mengi, Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları, 1997.
Şentürk, Ahmet Atilla, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yayınları 2007.
Şentürk, Ahmet Atilla, XVI. Asra Kadar Anadolu Sahası Mesnevilerinde Edebi Tasvirler, İstanbul 2002.
Ünver, İsmail, Mesnevi, Türk Dili: Türk Şiiri Özel Sayısı II: Divan Şiiri, LII/415-417 (Ankara 1986), s. 430-563
Elektronik kaynaklar, web tabanlı uygulamalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 STT TERM WORK (SEMESTER)
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE STT * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) STT * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda yarıyıl içi çalışma ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Esra BEYHAN
e.uslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 14 5 70
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555