DERS ADI

: Demokrasi ve Tarih Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5040 Demokrasi ve Tarih Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarih Eğitimi ve Demokrasi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Demokrasi ve insan hakları kavramlarını tarihsel bağlamda açıklayabilir
2   2. Tarih derslerinin demokratik vatandaşlık eğitimindeki rolünü analiz edebilir
3   3. Ders kitaplarında ve öğretim programlarında demokrasi eğitiminin yerini değerlendirebilir.
4   4. Sınıf içi uygulamalarda demokratik değerlerin nasıl kazandırılabileceğini planlayabilir
5   5. Demokratik toplum inşasında tarih öğretiminin katkılarını tartışabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, demokrasi ve tarih eğitimi ilişkisi
2 Demokrasi kavramının tarihsel gelişimi
3 İnsan haklarının tarihsel arka planı
4 Tarih eğitiminin amaçları ve demokratik değerler
5 Tarih ders programlarında demokrasi: Türkiye örneği
6 Ders kitaplarında demokrasi ve insan hakları
7 Vize Sınavı / Midterm Exam
8 Tarih öğretiminde demokrasi için pedagojik yaklaşımlar
9 Demokratik sınıf iklimi ve öğretmenin rolü
10 Tarih dersinde tartışma, empati ve çoklu bakış açıları
11 Avrupa Konseyi ve UNESCO nun tarih eğitimi politikaları
12 Eleştirel düşünme ve yurttaşlık eğitimi
13 Tarih derslerinde ayrımcılık, ötekileştirme ve çözüm yolları
14 Demokratik tarih eğitimi örnek etkinlikleri
15 Genel değerlendirme, proje sunumları
16 Final Sınavı / Final Exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

(Ana kaynak: Osman Okumuş, Tarih Derslerinde Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi, 2015)
1. Okumuş, O. (2015). Tarih Derslerinde Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(39), 703 709.
Democracy and Human Rights Education in the Course of History
2. Stradling, R. (2003). Multiperspectivity in history teaching: A guide for teachers. Strasbourg: Council of Europe.
3. Crick, B. (2012). Democracy: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press.
4. Touraine, A. (2011). Can We Live Together Equality and Difference. Stanford: Stanford University Press.
5. Kahveci, N. G. (2013). Demokratik Vatandaşlık Eğitimi ve Tarih Öğretimi. Eğitim ve Bilim, 38(169), 20 33.
6. Paykoç, F. (1991). Demokrasi Eğitimi ve Öğretmen Eğitimi. Eğitimde Nitelik Arayışı.
7. Duman, T. vd. (2005). Demokratik Okul Kültürü. Eğitimde Yansımalar IX, 142 150.
8. Güven, İ. (2009). Demokrasi Eğitimi ve Sosyal Bilgiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 193 209.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555