DERS ADI

: Karşılaştırmalı Türk Dünya Sanatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5091 Karşılaştırmalı Türk Dünya Sanatı I SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk dünyasındaki kültürel, sanatsal ve tarihi ortaklıkları karşılaştırmalı bir bakış açısıyla ele alarak, resim öğretmenliği öğrencilerinin Türk topluluklarının sanatsal ifadeleri, görsel kültürleri ve tarihsel bağlamları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk dünyasındaki temel kültürel ve sanatsal benzerlikleri analiz edebilir.
2   Farklı Türk topluluklarının görsel sanat geleneklerini karşılaştırabilir.
3   Türk dünyasına özgü semboller, motifler ve sanat pratiklerini tanıyabilir.
4   Sanat eğitimi bağlamında kültürel çeşitliliğin önemini değerlendirebilir.
5   Türk dünyasında sanatın tarihsel süreçteki gelişimini açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Türk Dünyası Kavramı
2 Türk Topluluklarının Coğrafi Dağılımı
3 Ortak Dil ve Lehçeler
4 Türk Dünyasında Kültürel Kodlar
5 Sanatta Ortak Motifler: Hayvan Üslubu, Geometrik Süslemeler
6 Türk Mitolojisi ve Sanata Etkileri
7 Geleneksel El Sanatları: Halıcılık, Minyatür, Oymacılık
8 Ödev
9 Orta Asya ve Anadolu Sanat Geleneklerinin Karşılaştırılması
10 Türk Dünyasında Kadın İmgesi ve Sanattaki Yeri
11 Türk dünyasından sanatçı örnekleri ve eser analizi
12 Türk Dünyasında Görsel Kültürün Eğitime Entegrasyonu
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vladimir Gachinski. http://www.petropavl.kz/~VGachinsky/paint_en.htm
Sergey Kalmykov.
ASLANAPA, Oktay. (1984). Türk Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
BERK, Nurullah & TURANİ, Adnan. (1981). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C.2, İstanbul: Tiglat Yayınları.
BERK, Nurullah & Gezer HÜSEYİN. (1973). 50 Yılın Türk Resmi ve Heykeli. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bu teorik derste devam zorunludur ve öğrencilerin haftalık okuma ve görsel materyallere hazırlıklı gelmeleri beklenir. Sınıf içi tartışmalara aktif katılım önemlidir. Tüm ödev ve projeler belirtilen tarihlerde teslim edilmeli; akademik etik kurallarına uygun olmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

çalışmalarda özgün değer

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba
Saat: 11:15 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 6 60
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 12 12
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1544345355
ÖK.2445345455
ÖK.3444344455
ÖK.4441344455
ÖK.544434455