DERS ADI

: Risk Altındaki Çocuk ve Ergenler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5220 Risk Altındaki Çocuk ve Ergenler SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUBA BAĞATARHAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, risk altındaki çocuk ve ergenlerin tanımlanması, bu bireylerin karşılaştığı psikososyal, çevresel ve biyolojik risk faktörlerinin incelenmesi ve bu gruptaki bireylerle çalışırken kullanılan etkili müdahale yöntemlerinin öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Risk altındaki çocuk ve ergenleri tanımlayabilir ve bu grubun özelliklerini açıklayabilir.
2   Çocuk ve ergenlerde görülen psikososyal, biyolojik ve çevresel risk faktörlerini analiz edebilir.
3   Risk altındaki çocuk ve ergenlerle çalışırken kullanılan etkili müdahale yöntemlerini uygulayabilir.
4   Risk altındaki çocuk ve ergenlere yönelik koruyucu stratejiler geliştirebilir.
5   Risk altındaki çocuk ve ergenlerin psikolojik ihtiyaçlarını belirleyerek uygun destek ve yönlendirme sağlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve temel kavramlar
2 Çocukluk ve ergenlik döneminde risk faktörleri
3 Çocuk ve ergenlerde fiziksel ve duygusal istismar
4 Çocuk ve ergenlerde cinsel istismar
5 Çocuk ve ergenlerde ekonomik istismar
6 Çocuk ve ergenlerde ihmal
7 Çocuk ve ergenlerde riskli davranışlar ve suçluluk
8 Genel değerlendirme ve ara sınav
9 Çocuk ve ergenlerde madde kullanımı bozukluğu
10 Çocuk ve ergenlerde internet bağımlılığı (oyun, sosyal medya)
11 Mülteci çocuklar ve ergenler
12 Çocuk ve ergenlerde sosyal dışlanma ve akran zorbalığı
13 Okul temelli müdahale ve destek programları
14 Aile temelli müdahaleler ve destek programları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ammerman, R. T., & Hersen, M. (Eds.). (1997). Children at risk: An introduction to the issues. Springer.

Boyd-Franklin, N., & Bry, B. H. (2019). Adolescents at risk: Home-based family therapy and school-based intervention. The Guilford Press.

Kaiser, B., & Rasminsky, J. S. (2016). Challenging behavior in young children: Understanding, preventing, and responding effectively (4th ed.). Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Aktif Öğrenme, Tartışma, Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRS PRESENTATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.50 + PRS * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler bu ders kapsamında Ödev ve Sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin en az %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.bagatarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Online DEU üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 2 14 28
Sunum Hazırlama 3 14 42
Proje Hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1545555555
ÖK.2545555555
ÖK.3545555555
ÖK.4545555555
ÖK.5545555555