DERS ADI

: Dünyada ve Türkiye'de Din-Devlet İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5062 Dünyada ve Türkiye'de Din-Devlet İlişkileri SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MEHMET EMİN ELMACI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, din-devlet ilişkilerinin farklı dini ve kültürel coğrafyalardaki şekillenişi hakkındaki bilgi sahibi olur.
2   Öğrenciler, günümüz dünyasında din devlet ilişkisine dair başlıca düzenlemeleri farklı modelleri ve güncel tartışmaları analiz eder.
3   Öğrenciler, Dünyada geçmişten günümüze din devlet ilişkisinin nasıl şekillendiğini ve hangi dönemlerde hangi kırılmaların yaşandığını anlar.
4   Batıda ve İslam dünyasında din-devlet ilişkisi modellerini anlar.
5   Öğrenciler din ve vicdan hürriyeti konusunda ayrıntılı değerlendirmelerde bulunur
6   Türkiye de Din-devlet ilişkilerinin Türkiye'deki gelişimlerin neden ve sonuçlarını anlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dinin Tanımı, Fonksiyonları Ve Din ile Devlet İlişkisi Türkiyede Diyanet İşleri Başkanlığı
2 Din ve Devlet Arasındaki İlişkilerin Sosyolojik Analizi. Türkiyede Dini Azınlıklar.
3 Din ve Devlet İlişkilerinde Temel Problem Alanları Genel Değerlendirme
4 Din ve Devlet İlişkileri Çerçevesinde Temel Metodoloji
5 Tarihi Süreçte Din-Devlet İlişkileri Fransa Örneği
6 Tarihi Süreçte Din-Devlet İlişkileri İngiltere Örneği
7 Tarihi Süreçte Din-Devlet İlişkileri ABD Örneği
8 Osmanlı Devletinde Din-Devlet İlişkileri.
9 Türkiye Cumhuriyetinde Din Ve Devlet İlişkisi.
10 Türkiyede Laiklik Aşamaları
11 Laiklik Sekülarizm Farkı- Türkiyede Sekülarizm.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık konuların, öğrencilerin önceden yaptığı okumalar ışığında, öğretim elemanı tarafından yeniden özetlendikten sonra birlikte değerlendirilmesi ve ayrıca (mümkün olduğunca) dönem içinde öğrencilerin seçtikleri bir konuda kısa sunum yapmalarının teşviki. Bilimsel yöntemlerden tümevarım ve tümdengelim ile entiütif yöntemlerden faydalanılacaktır.
Ayrıca istatistikler değerlendirilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 7 7
Sunum Hazırlama 1 4 4
Kitap Okuma 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.6