DERS ADI

: İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 5076 İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ EDA CAN KÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin İletişim, dil ve konuşma arasındaki farkları ayırt ederek dil ve konuşma bozukluklarını sınıflandırabilmesini ve bu bozuklukları değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İletişim, dil ve konuşma süreçlerini tanımlayabilmesi
2   2. İletişim, dil ve konuşma arasındaki farkı anlayabilmesi
3   3. İletişim, dil ve konuşma bozukluklarını nedenlerine ve belirtilerine göre sınıflandırıp uygulamalar yapabilmesi
4   4. İletişim, dil ve konuşma bozukluklarını değerlendirilmesinde kullanılan araçları tanıyabilmesi
5   5. Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili uygulamaları değerlendirebilmesi
6   6. Farklı disiplinlerle işbirliği ve ekip çalışmasının anlamını, diğer uzmanların rol ve görev sınırlarını açıklayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim, dil ve konuşma süreçleri
2 Konuşmanın biyolojik, nörolojik ve fiziksel özellikleri
3 Konuşmanın gerçekleşmesi
4 Çocuklarda dil ve konuşma gelişimi
5 Dil ve konuşma bozukluklarının ayrımı ve sınıflandırılması
6 Dil ve konuşma bozukluklarına neden olan sorunlar
7 Konuşma Bozuklukları
8 ARA SINAV
9 Dil Bozuklukları
10 Diğer dil ve konuşma bozuklukları
11 Dil ve konuşma bozukluklarında aile ve çevrenin etkisi
12 Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirmesinde kullanılan testler
13 Dil ve konuşma bozukluklarında uygulama 1
14 Dil ve konuşma bozukluklarında uygulama 2
15 Dil ve konuşma bozukluklarında uygulama 3
16 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons.
* Rossetti, L.M. (2021). Communication Intervention: Birth to Three. Singular Thomson Learning.
* Paul, R. (2007). Language disorders from infancy through adolescence: Assessment & intervention (Vol. 324). Elsevier Health Sciences.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap
4. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 STT TERM WORK (SEMESTER)
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + STT * 0.30 + FIN* 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + STT * 0.30 + RST* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2-3-4-5: Ara sınav, sunum ve final yerine ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri "0" (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Eda CAN KÖKMEN
Edebiyat Fakültesi, Dilbilim Bölümü, C Blok, Kat 1, Oda No 156

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-16:00
Çarşamba 13:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 21 21
Ödev Hazırlama 1 21 21
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555