DERS ADI

: Dil Edinimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 5109 Dil Edinimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ EDA CAN KÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin anadil edinim süreçleri, birinci ve ikinci dil edinim süreçleri arasındaki fark, yabancı dil öğrenimi, dil edinim kuramlarıyla ilgili güncel yaklaşımlar vb. hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgiler ışığında uygulama yapabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dil edinimi kavramını açıklayabilmesi
2   2. Dil edinimi ve dil öğrenimi arasındaki farkı ve dil edinim kuramlarını kavrayabilmesi
3   3. Dil edinimini etkileyen fiziksel ve zihinsel özellikleri belirleyebilmesi
4   4. Tipik gelişim gösteren ve göstermeyen çocukların dil gelişimini karşılaştırabilmesi
5   5. Anadil, ikinci dil ve yabancı dil edinim ve öğrenim süreçlerini açıklayabilmesi
6   6. Dil edinim ve gelişim sürecini etkileyen faktörlere ilişkin çözüm önerilerinde bulunarak değerlendirme yapabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil, konuşma ve iletişim
2 Dilin bileşenleri
3 Dil edinimine ilişkin farklı yaklaşımlar
4 Anadil edinimi: Dil gelişim evreleri
5 İkinci dil edinim süreci: Temel kavramlar
6 Yabancı dil öğrenimi: Edinim&Öğrenme
7 Dil gelişimini etkileyen faktörler
8 ARA SINAV
9 Tipik gelişim göstermeyen çocuklarda dil edinimi ve gelişim süreci
10 Olgu sunumu 1
11 Olgu sunumu 2
12 Olgu Sunumu 3
13 Olgu Sunumu 4
14 Olgu Sunumu 5
15 Olgu Sunumu 6
16 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Aksan, D. (2020). Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: TDK Yay.
*Ellis, R. (2004) The Study of Second Language Acquisition OUP, UK Gass,
*S. M. & Slinker, L. (2001) Second Language Acquisition: An Introductory Course. London: Lawrence Earlbaum.
*Fromkin, V., Rodman, R. & Hyams, N. (2007). An Introduction to Language. 8th Edition. United Kingdom: *Thomson & Wadsworth.Hudson, Grover. 2000. Essential Introductory Linguistics. Blackwell. UK.
*Lightbown, P. And N. Spada. 1993. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press.
*McManis, C. And D. Stollenwerk, Z. Zheng-Sheng. 1987. Language Files. USA: Advocate Publishing Group.
*Tough, J. 1995. Talk Two: Children using English as a second language. Cardiff: Drake.
*Trask, R.L. 1999. Language: The Basics. 2nd Ed. GB: Routledge.
*Yule, George. 1996. The Study of Language. 2nd Ed. GB: Cambridge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Konu ile ilgili sunum
2.Örneklerle anlatım/ tartışma
3.Soru-Cevap
4.Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 STT TERM WORK (SEMESTER)
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + STT * 0.30 + FIN* 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + STT * 0.30 + RST* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2-3-4-5: Ara sınav, sunum ve final ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %80'ine katılım zorunludur.
2.Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3.Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Eda CAN KÖKMEN
Edebiyat Fakültesi C Blok Kat 1 Oda No 156

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-16:00
Çarşamba 13:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 3 48
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 21 21
Ödev Hazırlama 1 28 28
Sunum Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555