DERS ADI

: Dil ve Kimlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 5107 Dil ve Kimlik SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MELTEM SARGIN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, dil ve kültür arasındaki etkileşim yoluyla kimliklerimizin nasıl üretildiği ve sürdürüldüğü konusundaki anlayışlarını daha da geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. dilin insanların kimliklerinin (kişisel, sosyal ve mesleki) oluşumundaki merkezi önemini anlatabilme
2   2. dilsel çeşitlilik bağlamında kimlik teorilerindeki temel fikirleri açıklayabilme
3   3. kimliğin toplumsal üyelik, anlatı, tarihsel hafıza gibi işlevlerini dil ile ilişkilendirebilme
4   4. dil aracılığıyla toplumda kendini konumlandırma ve temsil etme becerisini geliştirirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Ders tanıtımı
2 2. Kimlik nedir Dil aracılığıyla kimliğin inşası
3 3. Dil ve ulusal kimlik
4 4. Dil ve ulusötesi kimlik
5 5. İstismar dilleri ve gücün ifadesi
6 6. Dil planlaması
7 7. Dil ve entelektüel ifade
8 8. Ara Sınav
9 9. Dil ve cinsiyet
10 10. Dil ve maneviyat
11 11. Kültürel ve ulusal kimliğin korunmasında manevi dilin rolü
12 12. Küresel ekonomik işlemlerin ortak dili
13 13. Dil ve sosyal ağlar
14 14. Dil ve göç
15 15. Dil ve entegrasyon
16 16. Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Benwell, Betham and Elizabeth Stokoe (2006). Discourse and Identity. Edinburgh: Edinburgh
2. Bucholtz, Mary, and Kira Hall. (2004). Language and Identity. In A Companion to Linguistic Anthropology, edited by Alessandro Duranti, 369 394. Malden, MA: Blackwell.
3. Fishman, J. A. (1999). Language and ethnicity: The view from within. J. A. Fishman (Ed.), Handbook of language and ethnic identity (pp. 152 163). Oxford University Press.
4. Hastings, A. (1997). The construction of nationhood: Ethnicity, religion, and nationalism. Cambridge University Press.
5. Jenkins, R. (2008). Social identity. Routledge.
6. Joseph, J. E. (2004). Language and identity: National, ethnic, religious. Palgrave Macmillan.
7. Kroskrity, Paul V. (1999). Identity. In Language matters in anthropology: A lexicon for the new millennium, edited by Alessandro Duranti, special issue, Journal of Linguistic Anthropology 9(1-2):111 114.
8. Pugh, S. M. (2009). Language and identity. L. Muhvic-Dimanovski & L. Socanac (Eds.), Linguistics (pp. 224 252). UNESCO. www.eolss.net

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 STT TERM WORK (SEMESTER)
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.20 + STT* 0.40 + FIN* 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.20 + STT * 0.40 + RST* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınav, bireysel ödev ve final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Meltem SARGIN
B Blok, ofis B 432

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Mümkün olan her zaman.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 6 2 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555