Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MEHMET BÜYÜKTUNCAY |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, çeviri ve felsefe arasındaki kesişim bölgesini taramayı hedeflemektedir. Çeşitli felsefe disiplinlerinin ışığında çeviribilimin temel meselelerinin yeni bir bakışla kavranması amaçlanmaktadır. Dil, kültür ve tarih felsefesi metinlerinde çeviriye verilen rol ve değere ilişkin sorgulamalara odaklanılacaktır. Dil felsefesinin anlam ve toplumsal iletişime ilişkin çözümlemelerinin çeviribilimin temel kavramlarıyla ilişkisi irdelenecektir. Öğrenciler, aynı zamanda çevirinin bir felsefe eğitimi aracı olarak işlevini çeviri tarihinden örnekler eşliğinde analiz edeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Benjamin, W. (2005). The Task of the Translator In M. Bullock, & M. W. Jennings (Eds.), Walter Benjamin: Selected Writings. Volume I: 1913-1926 (pp. 253-263). Cambridge, MA: Harvard University Press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yüz yüze ders anlatımı, sınıf içi tartışmaları, öğrenci sunumları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin projeleri, vize ve final sınavları. Sınıf içi tartışmalara katılım dikkate alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.buyuktuncay@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|