Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MEHMET BÜYÜKTUNCAY |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, yaşamöyküsü anlatılarının değerlendirilmesinde anlatıbilimsel çözümlemenin işlevini ele almayı amaçlamaktadır. Çeşitli otobiyografik söylem türlerine odaklanacak olan bu ders, anlatı unsurlarının yardımıyla anlatısal kimliklerin ve kültürel faillerin nasıl kurgulandığını soruşturmaktadır. Öğrenciler bu derste ayrıca otobiyografiler, anılar ve günlüklerde yer tutmuş içkin ideoloji, estetik normlar ve iktidar yapılarını sorgulayacaklardır. Bu ders aynı zamanda çeviribilim çalışmalarına yön vermiş otobiyografik dönemeçe ilişkin okumaları odağına almaktadır. Çevirmen otobiyografilerinden örnekler eşliğinde öğrenciler profesyonel kimlik, mesleki yetkinlik, çevirmen kararları, çokdillilik ve göç gibi konulara ilişkin değerlendirme ve çıkarımlar yapacaklardır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yüz yüze ders anlatımı, sınıf içi tartışmaları, öğrenci sunumları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin projeleri, vize ve final sınavları. Sınıf içi tartışmalara katılım dikkate alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- Derse katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.buyuktuncay@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|