DERS ADI

: Türkiye'nin İdari Yapısının Dönüşümü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5092 Türkiye'nin İdari Yapısının Dönüşümü SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ADİL ÇAMUR

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye'nin idari yapısının dönüşümünün nedenleriyle birlikte izlenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında idari yapıyı oluşturan kurumlar öğrenilecektir. Kurumlarda meydana gelen değişimler izlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'nin idari yapısının mevcut durumunu öğrenme
2   Türkiye nin idari yapısında yıllar içerisinde yaşanan değişimi anlama
3   İdari yapıyı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olma
4   İdari yapıyı oluşturan kurumlar hakkında bilgi sahibi olma
5   Dönemler arasında karşılaştırma yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Türkiye'nin idari yapısı şeması (Mevcut durum)
2 2 Devlette dönüşüm ve kamu yönetimi
3 3 Kamu yönetimi reformu tartışmaları
4 4 Yeni kamu yönetimi/İşletmeciliği
5 5 1960 a kadar Türkiye'nin idari yapısı
6 6 1960-1980 arası Türkiye'nin idari yapısı
7 7 1980 2002 arası Türkiye'nin idari yapısı
8 8 2002 2018 arası Türkiye'nin idari yapısı
9 9 2018 sonrası Türkiye'nin idari yapısı
10 10 6360 sayılı kanun
11 11 DPT'nin ve TODAİE'nin kapatılması
12 12 Yeni kamu işletmeciliğinin kurumları: Bağımsız İdari Otoriteler
13 13 AB Sürecinin kurumları
14 14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Apan, A. (2015). Avrupa Birliği nin, Türkiye deki Mülki İdareye Etkileri. Türk İdare Dergisi, 481, 305-334.Polatoğlu, A. (2003). Türk Kamu Yönetim Sisteminin Yeniden Örgütlenmesi Üzerine Düşünceler, Amme İdaresi Dergisi. 36 (4), 1-16.
Sezen, S. (2009). Kamu Yönetimi Reformları: Küresel Bir Düzenleme mi Amme İdaresi Dergisi, 42 (1), 23-41 Uluğ, F. (2004). Yönetimde Yeniden Yapılanma ve Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı Üzerine Eleştirel Bir Bakış, Amme İdaresi Dergisi, 37 (1), 1-28.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım. Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma ve aktivite.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCGR FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FCG* 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.camur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 15.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.145454
ÖK.245454
ÖK.345454
ÖK.445454
ÖK.545454