DERS ADI

: Hemşireilkte Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4121 Hemşireilkte Eğitim ZORUNLU 4 6 0 7

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. TANER ONAY

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Hemşirelikte Eğitim ve Öğretim dersinin amacı, hemşirelik alanında eğitim süreçlerini etkili bir şekilde planlayabilen, uygulayabilen, değerlendirebilen ve bu süreçlerde uygun eğitim yöntemlerini, araçlarını ve materyallerini kullanarak eğitim ihtiyaçlarını analiz edebilen profesyoneller yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim bilimlerinin temel yaklaşımlarını, teorilerini ve modellerini tanımlayabilme.
2   Sağlık eğitimine yönelik öğretim yöntemlerini analiz ederek, ihtiyaç analizi raporu hazırlayabilme.
3   Hemşirelik eğitimine uygun etkili ve yaratıcı materyaller tasarlayabilme.
4   Eğitim yöntemlerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve doğru araçları seçebilme.
5   Sağlık eğitimi için kapsamlı bir eğitim programı tasarlayabilme, uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, programın tanıtımı, Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, Öğrenme Kuramları Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
2 Öğrenme alanları Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
3 Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
4 Eğitimde iletişim tekniklerini ve etkili sunum tekniklerini kullanma Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
5 Öğrenme için uygun ortam oluşturma Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
6 Eğitimde kullanılan araç-gereçler ve önemi, öğretme yöntemleri Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
7 Eğitim materyali hazırlama/değerlendirme Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
8 Eğitimde Program Geliştirme Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
9 Eğitimde Pedagojik ve Androgojik yaklaşım/Yetişkin eğitimi Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
10 Sağlık Eğitimi Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
11 Klinik Öğretim Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
12 Hizmet içi Eğitim Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
13 Eğitim ve Öğretimde Etik Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri
14 Eğitimde Program Geliştirme Anlatım, soru cevap, tartışma Power point sunusu, Vaka Tartışması, Proje Geliştirme Süreçleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hacıalioğlu N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Arslan S ve Kuzu Kurban N (2015)(Çeviri Editörleri). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara
Akyüz A., Tosun N., Yıldız D., Kılıç A. (2007). Reflection of the Nurses on their Responsibilities and the Students Working System During Clinical Teaching. TAF Prev Med Bull. ; 6(6): 459-464
Karaöz, S. (2003). Hemşirelikte Klinik Öğretime Genel Bir Bakış ve Etkin Klinik Öğretim İçin Öneriler. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 5(1), 15-21.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Visually supported presentation
Group work
Question-answer
Brainstorming
Research
Developing Educational Materials

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 UYG Uygulama
3 YYIN YyiçiNotu AS*0.50+UYG*0.50
4 FN Final
5 FINBN Final BaşarıNotu YYIN*0.50+FN*0.50
6 BUT Bütünleme
7 BUTBN BütünlemeBaşarıNotu YYIN*0.50+BUT*0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders Başarı Notu:
%20 yarıyıl içi notu (Ara sınav) + %30 final notu + %50 Uygulama Notu (Proje ve Sunum)

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; karar verme, eleştirel düşünme, açıklama, sınıflama, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
Dr. Taner Onay - taner.onay@deu.eduçtr
Tel:0232 4124755

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün 08:00 - 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 6 84
Proje Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.135
ÖK.243452555
ÖK.335343423
ÖK.4343344
ÖK.53554554