DERS ADI

: Hemşirelik Bakım Yönetimi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4119 Hemşirelik Bakım Yönetimi I ZORUNLU 4 28 0 21

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE ZAHİDE ÖZDEMİR

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin birey/aile/toplumun sağlık ve hastalık durumlarında gerekli hemşirelik bakım uygulamaları için yeterlilik kazanmasını sağlamak ve mesleki yaşama uyumunu kolaylaştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Birey/aile/topluma yönelik sağlığın korunmasına, geliştirilmesine ilişkin bilgileri bireye özgü ve bütüncül yaklaşımla birleştirme ve uygulamaya aktarma
2   2. Edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda karmaşık bakım yönetiminde bağımsız klinik karar verme becerilerini kullanma
3   3. Daha fazla sayıdaki bireyin güvenli hemşirelik bakımını bağımsız olarak yönetme
4   4. Hemşirelik bakımı verirken öncelikleri belirleme, organize etme ve zaman yönetimi becerilerini uygulamaya aktarma
5   5. Karmaşık durumlarda iletişim becerilerini kullanarak hasta, aile, akran, eğitici, sağlık ekibi arasında iş birliğini yönetme
6   6. Hemşirelik uygulamalarında karşılaştığı etik problemlere çözüm üretme
7   7. Kişisel ve profesyonel gelişim gösterme, öz değerlendirmesini geliştirme/tamamlama
8   8. Hemşirelik uygulamalarında sağlık politikalarını ve yasal yükümlülükleri analiz etme
9   9. Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini ve teknolojik gelişmeleri inceleme ve uygulamaya aktarma
10   10. Kanıta dayalı uygulama bilgilerini uygulama alanına aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HEF 3066 - Ruh Sağlğı ve Psikiyatri Hemşireliği
HEF 3064 - Halk Sağlığı Hemşireliği

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
2 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
3 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
4 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
5 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
6 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
7 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası, reflekşın
8 Ara sınav
9 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
10 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
11 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası, reflekşın
12 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
13 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
14 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, kavram haritası
15 İlgili anabilim dalı vaka sunum, tartışma, dersin uygulaması Sunum, vaka tartışması, soru-cevap

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akçakaya A (Ed). Palyatif bakım ve Tıp. İstanbul Tıp Kitabevi, 2019.
Aksayan, S. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği El kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14, 1998.
Aştı TA; Karadağ A. Hemşirelik Esasları 1, Akademi Yayıncılık, 2014.
Ay FA (Ed). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler.4. baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Çam O, Engin E (Ed). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, 2014
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, 2007.
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Can G. Kanser Hastasında Kanıta Dayalı Palyatif Bakım. Konsensus, 2017.
Güler Ç., Akın A. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 2006
Littleton Y.L. Maternity Nursing Care. Thompson Delmar Learning, Newyork, 2005.
Moyet C. Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. F Erdemir), Nobel Tıp Kitabevi, 2012.
Öztürk O, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara, 2018.
Sellman D. İyi Bir Hemşire Olmak (Çev.N Kanan, Ö Anğ), Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2016.
Stuart GW. Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. 2012.
Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademik Tıp Kitabevi, 13. Baskı, 2016.
Üstün B, Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi, 2019.
Yıldırım Y, Fadıloğlu Ç (Ed). Palyatif Bakım Semptom Yönetimi ve Yaşam Sonu Bakım, Nobel Kitabevi, 2017.
Wilkinson JM. Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev Ed. S Kapucu, İ Akyar, F Korkmaz), PelikanYayınevi, 2018.
Özçelik ve ark. Hemşirelikte Haklar ve Sorumluluklar, THD yayını, 2006.
Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım,1.Baskı, Nobel Kitabevi, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, vaka tartışması, reflekşın, kavram haritası, klinik uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 UYG Uygulama
3 YYIN YyiçiNotu AS*0.50+UYG*0.50
4 FN Final
5 FINBN Final BaşarıNotu YYIN*0.50+FN*0.50
6 BUT Bütünleme
7 BUTBN BütünlemeBaşarıNotu YYIN*0.50+BUT*0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl İçi notu: Ara Sınav notunun % 50'si + Uygulama notunun %50'si [(Hemşire notu %10, öğretim elemanı notu %40, vaka sunum notu %25, portfolyo notu ortalaması %25 (kanıt kullanımına yönelik etkinlik %20 ve etkinlik katılımı %5)]
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50'si + Final veya Bütünleme Sınav Notunun %50'si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60'tır.
Minimum Final ve Bütünleme Sıınav Notu: 100 tam not üzerinden 50'dir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin ödev/vaka sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi, işbirliği, bilgiye ulaşması, değişim yaratması değerlendirilmektedir.

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir

Ders Uygulamalı Meslek Dersleri-1 (1 vizeli) kapsamındadır.

Portfolyo içeriğinde yer alan etkinliklere yönelik hazırlanmış rubrikler ve değerlendirme kriterleri doğrultusunda yapılacaktır. Vaka sunumları ise "Vaka Sunumu Değerlendirme Formu" ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR
E-mail: zahide.ozdemir@deu.edu.tr
Tel: 0232 412 47 66

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 28 392
Grup çalışması 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Sunum Hazırlama 1 14 14
Panellere Katılım 1 3 3
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 537

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1535555354453
ÖK.25333444553
ÖK.34434335444
ÖK.44455543554545
ÖK.55455453352453
ÖK.65354555
ÖK.7553334345545
ÖK.8535353545
ÖK.9344255
ÖK.104355343555