DERS ADI

: Hemşirelik Bakımında Simülasyon Temelli Vaka Analizleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4113 Hemşirelik Bakımında Simülasyon Temelli Vaka Analizleri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİLEK ÖZDEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci;
Simülasyon, simülasyonun hemşirelikteki önemi ve yararlarını kavrar. Simülasyon temelli laboratuvarlarda hemşirelik bilgi ve becerilerini pekiştirir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Simülasyon tanımını bilme
2   2. Simülasyonun hemşirelikteki önemini kavrama
3   3. Simülasyon türlerini bilme
4   4. Simülasyon da etik ve standartların hemşirelik uygulamaları ile ilişkisini kurabilme
5   5. Simülasyon uygulamalarında etkili bir şekilde yer alabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı Hemşirelik bakım öğreniminde simülasyon kullanımı, yararları, simülasyon türleri Prof. Dr. Gülşah Gürol Arslan Görsel sunum desteği, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap Yüz yüze
2 Parenteral ilaç uygulama hazırlığı simülasyon çalışması Prof. Dr. Gülşah Gürol Arslan Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt Yüz yüze
3 Parenteral İlaç uygulama hazırlığı çözümleme oturumu Dr.Öğr.Üyesi Gizem Göktuna Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi Yüz yüze
4 Entübe hasta bakımına yönelik simülasyon çalışması Dr.Öğr.Üyesi İlkin Yılmaz Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt Yüz yüze
5 Entübe hasta bakımına yönelik çözümleme oturumu Prof. Dr. Dilek Özden Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi Yüz yüze
6 İdrar retansiyonu olan hastanın bakımına yönelik simülasyon çalışması Dr.Öğr.Üyesi Cahide Ayik Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt Yüz yüze
7 İdrar retansiyonu olan hastanın bakımına yönelik çözümleme oturumu Dr.Öğr.Üyesi Gizem Göktuna Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi Yüz yüze
8 Ara sınav (ödev) Dr.Öğr.Üyesi Gizem Göktuna
9 Ostomi bakımına yönelik simülasyon çalışması Dr.Öğr.Üyesi Cahide Ayik Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt Yüz yüze
10 Ostomi bakımına yönelik çözümleme oturumu Prof. Dr. Dilek Özden Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi Yüz yüze
11 Basınç yarası olan hastanın bakımına yönelik simülasyon çalışması Dr.Öğr.Üyesi Cahide Ayik Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt Yüz yüze
12 Basınç yarası olan hastanın bakımına yönelik çözümleme oturumu Dr.Öğr.Üyesi Gizem Göktuna Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi Yüz yüze
13 Enteral tüple beslenen hastanın bakımına yönelik simülasyon çalışması Dr.Öğr.Üyesi İlkin Yılmaz Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt Yüz yüze
14 Enteral tüple beslenen hastanın bakımına yönelik çözümleme oturumu Prof. Dr. Dilek Özden Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi Yüzyüze
15 Hasta mahremiyeti, onuru ve etik Prof. Dr. Gülşah Gürol Arslan Görsel sunum desteği, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap Yüz yüze

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Göriş, S., Bilgi, N., & Bayındır, S. K. (2014). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 25-29.
2. Durmaz Edeer, A. Y. L. İ. N., & Sarıkaya, A. (2015). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı Ve Simülasyon Tipleri. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma, 12(2), 121-125.
3. Şendir, M., & Doğan, P. (2015). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyonun Kullanımı: Sistematik İnceleme.
4. Sezer, H., & Orgun, F. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı Ve Simülasyon Modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(2), 140-152.
5. Gündoğdu, H., & Dikmen, Y. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon: Sanal Gerçeklik Ve Haptik Sistemler. Journal Of Human Rhythm, 3(4), 173-176.
6. Karaçay, P. (2019). Simülasyonun En İyi Uygulama Standartları. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2019;16 (3): 262-267.
7. Tüzer, H., Dinç, L., & Elçin, M. (2017). Hemşirelik Lisans Eğitimi Simülasyon Uygulamalarında Çözümleme Sürecinin Önemi. Turkiye Klinikleri J Pediatr Nurs-Special Topics, 3(1), 23-7.
8. Yılmaz, D. U., & Akın Korhan, E. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Yönteminin Etkinliği: Bir Sistematik İnceleme. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 9(3), 218-226.
9. Uslu, Y., Ünver, V., Kocatepe, V., & Karabacak, Ü. (2019). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Tasarımı Örneği: Güvenli Kemoterapi İlaç Uygulaması. Journal Of Nursing, 27(3), 304-313.
10. Karabacak, Ü., & Uğur, E. (Eds.). (2019). Sağlık Bilimlerinde Simülasyon: Kavramdan Uygulamaya. Nobel Tıp Kitabevleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunum desteği, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, orta gerçeklikli simülasyon temelli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.50 +BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav notu: Dönem boyunca 1 adet ödev verilecek olup, ödev notu ortalamasının %50 si+
Final sınav notunun %50 si
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, bellek, karar verme, açıklama, sınıflandırma, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Dilek Özden
dozden2002@yahoo.com
02324124778

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155253
ÖK.25555553
ÖK.35553
ÖK.455555553
ÖK.555555553