DERS ADI

: TURİZMDE ÇEVRE ULUSAL PARK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 4012 TURİZMDE ÇEVRE ULUSAL PARK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZGÜR DEVRİM YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere ulusal parkların ve diğer koruma alanlarının yönetimi konusunda teorik bir altyapı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ulusal parkların ve koruma alanlarının yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları anlayabilmek ve uyarlayabilmek için çevre yönetimini şekillendiren günce gelişmeleri anlayabilmek.
2   Koruma alanlarının geniş anlamda koruma ve sürdürülmedeki rolü ve değerini tartışabilmek için ulusal parkların ve koruma alanlarının doğal kaynakların korunmasındaki değerini açıklayabilmek.
3   Bölgesel anlamda koruma yönetimini gerekliğini tartışabilmek için ulusal parkların ve koruma alanlarının yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları kavrayabilmek
4   Koruma alanlarında turizmin fayda ve maliyetini tartışabilmek için koruma alanlarında turizm faaliyetlerinin yönetilmesine ilişkin yaklaşımları ve bu yaklaşımların turizmin olumsuz yönlerini azaltarak ya da ortadan kaldırarak faydaları en üst düzeye çıkaracak şekilde nasıl uygulanacağını anlayabilmek
5   Toplumla uzlaşı içinde çalışabilmenin ve ulusal parkların ve koruma alanlarının çevre yerleşimler üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek için paydaşları tanımlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Genel Bilgiler
2 Ulusal Park ve Koruma Alanı Kavramlarının Tanımlanması Koruma Gerekliliği
3 Doğal ve Kültürel Miras Yönetimi
4 Ulusal Parklar ve Deniz Koruma Alanları Dünyadan Örnekler ve Tartışmalar
5 Turizm ve Rekreasyon
6 Yönetim Planlaması
7 Paydaş İlişkileri Yönetimin Etkinliğinin Değerlendirilmesi
8 Dünyadan Örnekler, Sınıf içi tartışma
9 Sınıf içi örnek olay-1
10 Sınıf içi örnek olay-2
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eagles, P.F.J. ve McCool, S.F. (2004). Tourism in National Parks and Protected Areas. New York: Cabi Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Her hafta ders işlenecektir.
2. Tartışma: Her derste öğrencilere dersin içeriğine yönelik tartışma konuları sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MT Midterm
2 ASS Assignment
3 TP TermProject
4 BNS BNS MT * 0.30 + ASS * 0.30 + TP * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ara sınav, taslaktaki konulardan soruları kapsayacaktır.
2. Dönem başında öğrenciler gruplar oluşturacak ve dönem projesi için birlikte çalışacaklardır. Dönem projesi, Times New Roman yazı tipinde, 12 punto, çift aralıklı ve APA formatında yazılmalıdır. Sunum en fazla 15 dakika sürmelidir. Dönem projesinin notlandırılması içerik, stil ve sunuma göre yapılacaktır.
3. Yazılı bir ödev verilecektir.(Sınıf içi örnek olay çözümleri)

Değerlendirme Kriteri

Özellikler / Performans Boyutları Beklentileri Karşılamıyor Beklentileri Karşılıyor Beklentileri Aşıyor
1 Öğrenci, deniz koruma alanlarının tanınması ve bu alanda turizm uygulamalarının yönetimini sunar.
2 Öğrenci, milli parkların tanınması ve bu alanda turizm uygulamalarının yönetimini sunar.
3 Öğrenci, milli ve/veya deniz parklarının doğal ve kültürel mirasını tanıdığını ve bunların nasıl yönetildiğini anladığını gösterir.
4 Öğrenci, toplulukla çalışmanın önemini ve milli parkların ve korunan alanların komşu topluluklar üzerindeki etkisini değerlendirmek için paydaşları belirlediğini gösterir.
5 Öğrenci, korunan alanlardaki rekreasyon ve turizm faaliyetlerini yönetirken, korunan alanlardaki turizmin faydalarını en üst düzeye çıkarırken maliyetlerini en aza indirdiğini gösterir.
6 Öğrenci, ödevde ilgili milli park veya deniz parkı hakkındaki soruları anladığını gösterir.
7 Öğrenci, soruları yanıtlamak için kaynakları açıkça kullanır.
8 Öğrenci, milli ve/veya deniz parklarının resmi web siteleri gibi çevrimiçi kaynakları kullanır.
9 Öğrencinin ödevleri, ilgili soruların yanıtlarını içerir.
10 Öğrenci, ödev sırasında zamanı etkili kullanır.
11 Öğrenci, ödevlerini zamanında teslim eder.
12 Öğrenci ödevlerini kendilerine verilen tarihte yapar.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve tartışmalara katılım gereklidir.
4. Derse geç kalınmasından kaçınılmalıdır.
5. Dersler sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Derste duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 9 2 18
Sunum Hazırlama 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 7 7
Proje Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55