DERS ADI

: Perspektif

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RIE 1005 Perspektif ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YURDAGÜL KILIÇ GÜNDÜZ

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Perspektifin tarhisel süreci hakkında bilgi vererek görme duyusu ile perspektif görüntü ilişkisini kavramak, perspektif çizim teknikleri ve türlerinin tanııtılması. Perspektif çizimle ilgili alan derinliği, mekan, bakış açışı, ufuk çizgisi, kaçış noktası, vb. terimlerin anlamını bilmek ve uygulamak. Perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç byutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Perspektifin tarihsel süreci hakkında bilgi sahibi olur.
2   Perspektifin resim sanatındaki yerini ve önemini açıklayabilir.
3   Perspektife ilişkin temel çizim tekniklerini bilir.
4   Tek kaçışlı, iki kaçışlı ve üç kaçışlı perspektif çizimler yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı ve hedefleri doğrultusunda öğrencilerin bilgilendirmesi.
2 Perspektifin tanımı perspektifte temel kavramlar.
3 Perspektifin tarihsel gelişimi. Tarihsel süreç içerisinde görülen uygulama örneklerinin incelenmesi.
4 Perspektif çeşitleri, perspektif yöntemlerinin sınıflandırılması ve artistik perspektif
5 Tek kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama.
6 Tek kaçış noktalı perspektifin çeşitli geometrik şekiller
7 Tek kaçış noktalı perspektifin iç mekânlar/ enteriyör (atölye, koridor, oda, mutfak, salon v.b.) üzerinde uygulanması.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Tek kaçış noktalı perspektifin dış mekânlar üzerinden uygulanması.
10 İki kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtlar üzerinden incelenmesi.
11 İki kaçış noktalı perspektifin iç mekân üzerinden uygulaması
12 İki kaçış noktalı perspektifin dış mekân üzerinden uygulaması
13 Hava Perspektifi Örneklemeleri
14 Hava Perspektifi Örneklemeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çağlarca, S. (1996). Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, İnkılap Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yaparak öğrenme
2. İşbirlikli öğrenme
3. canlı modelden çizim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

yok

Değerlendirme Kriteri

süreç içerisindeki uygulama ve araştırma basamaklarının değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yurdagul.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111