DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3046 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretim yöntemlerine hakim olabilme, sınıf ve yaş özelliklerine göre, kazanıma uygun, etkili müzik dersleri hazırlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik eğitiminin temel ilkelerini bilir.
2   Nota eğitimini, müzikal süreçten kopmadan gerçekleştirir.
3   Kazanıma uygun bir müzik dersi planlayabilir.
4   Müzik eğitimini bir bütün olarak görebilir.
5   Çağdaş müzik eğitim yöntem ve yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kullanarak ders etkinlikleri hazırlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grafik notasyon
2 Grafik notasyon
3 Nota öğretim yöntemleri
4 Nota öğretim yöntemleri
5 İşbirlikli öğrenme- Birlikte öğrenme
6 İşbirlikli öğrenme- Birlikte öğrenme
7 Çalışma yaprağı hazırlama
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Kodaly yöntemi - ritmik gelişim
10 Kodaly yöntemi - fonomimi
11 Kodaly yöntemi - fonomimi
12 Kodaly yöntemi - şarkı söyleme
13 Kodaly yöntemi - etkili müzik dinleme
14 Mikro öğretim tekniği ile sunumlar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2- Bachmann, M. L. (1993). Dalcroze Today, Oxford University Pres: USA.
3- Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
4- Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD `li, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
5- Özevin, B. , Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
6- Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. ABD: Prentice-Hall Inc.
7- Storms,J, (1995). 101 Music Games for Children. ABD: Hunter House.
8- Choksy, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, doğaçlama, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK= istenilen niteliklerle uygun dosya teslimi.

Değerlendirme Kriteri

derse devam, sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Kitap Okuma 3 5 15
Sınıf içi uygulamalar 3 2 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111155515555
ÖK.2111155515455
ÖK.3111155515555
ÖK.4111155515555
ÖK.5111155515555