DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3043 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretim yöntemlerine hakim olabilme, sınıf ve yaş özelliklerine göre, kazanıma uygun, etkili müzik dersleri hazırlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik eğitiminin temel ilkelerini bilir
2   Nota eğitimine geçmeden önce geliştirilecek müzikal özellikleri bilme ve bunlarla ilgili ders etkinlikleri hazırlar
3   Çocuklarda ritmik gelişimi sağlayacak donanıma sahip olur
4   Çocuklarda yaratıcı düşünme becerisinin gelişimini sağlayacak donanıma sahip olur
5   Çağdaş müzik eğitim yöntem ve yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kullanarak ders etkinlikleri hazırlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik eğitiminin genel amaçları
2 Etkili müzik öğretmeni özellikleri
3 Müzik eğitiminin temel ilkeleri
4 Çocuklarda ritmik algı gelişimi
5 Bedeni ritmik bir çalgı olarak kullanabilme
6 Ritmik çalgıların tanıma ve ritmik eşlik yetisinin gelişimi
7 Hareket temelli müzik eğitimi ve Dalcroze Yöntemi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Hız ve nüans farklılaşmalarının farkındalığına yönelik müzikal potansiyel gelişimi.
10 Ses yüksekliklerinin farklılaşmasına yönelik müzikal potansiyel gelişimi
11 Yaratıcı potansiyelin gelişimi ve Orff Schulwerk
12 Yaratıcı potansiyelin gelişimi ve Orff Schulwerk
13 Yaratıcı potansiyelin gelişimi ve Orff Schulwerk
14 Müzik dinleme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2- Bachmann, M. L. (1993). Dalcroze Today, Oxford University Pres: USA.
3- Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
4- Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD `li, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
5- Özevin, B. , Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
6- Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. ABD: Prentice-Hall Inc.
7- Storms,J, (1995). 101 Music Games for Children. ABD: Hunter House.
8- Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, doğaçlama, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve ilgi, sınavlar.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 3 3 9
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1113252214551
ÖK.2113252214451
ÖK.3113352215551
ÖK.4113552215521
ÖK.5113452215441