DERS ADI

: Müzik Öğretimi Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 5008 Müzik Öğretimi Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Etkili müzik dersi planları hazırlama ve farklı ortamlarda (anaokulu, özel okul, proje grupları, huzurevi vb) müzik dersleri uygulamaları yapma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkili ders planı planlayabilir.
2   Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları uygulayabilir.
3   Farklı yaş gruplarına uygun ders planlayabilir ve uygulayabilir.
4   Farklı amaçlara göre ders planlayabilir ve uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı yaş gruplarına ve farklı amaçlara göre ders etkinlikleri planlama
2 Farklı yaş gruplarına ve farklı amaçlara göre ders etkinlikleri planlama
3 Farklı yaş gruplarına ve farklı amaçlara göre ders etkinlikleri planlama
4 Farklı yaş gruplarına ve farklı amaçlara göre ders etkinlikleri planlama
5 Farklı yaş gruplarına ve farklı amaçlara göre ders etkinlikleri planlama
6 Farklı yaş gruplarına ve farklı amaçlara göre ders etkinlikleri planlama
7 Farklı yaş gruplarına ve farklı amaçlara göre ders etkinlikleri planlama
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Ders anlatımı
10 Ders anlatımı
11 Ders anlatımı
12 Ders anlatımı
13 Değerlendirme
14 Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2- Bachmann, M. L. (1993). Dalcroze Today, Oxford University Pres: USA.
3- Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD `li, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
4- Özevin, B. , Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
5- Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. ABD: Prentice-Hall Inc.
6- Storms,J, (1995). 101 Music Games for Children. ABD: Hunter House.
7- Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Devam, ders sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sınıf içi uygulamalar 7 3 21
Atölye uygulamaları 4 3 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1112152222221
ÖK.2112152222221
ÖK.3112152222221
ÖK.4112152222221