DERS ADI

: Caz Müziği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 5023 Caz Müziği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ERDOĞAN TURANLI

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adayının caz tarihi ve armonisini öğrenme, herhangi bir melodiyi modern caz armonileme tekniklerini kullanarak eşlik yapabilme, akorlar üzerine doğaçlama yapabilme becerisini kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, Caz müziği tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur.
2   Öğrenci, Caz müziği armoni ve teorisini kavrar.
3   Öğrenci, Caz müziğinde akor isimlerini bilir.
4   Öğrenci, eşliği olmayan eserlere eşlik edebilir ve eşlik yazabilir.
5   Öğrenci, Caz ve klasik müziğin birbirleriyle ilişkilerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Caz Müziği tarihine genel bir bakış. Caz armonisinin klasik armoniyle ilişkisinin incelenmesi.
2 Caz müziğinde temel diziler, tam aralıklı gam, eksik (diminished) dizi, majör ve minör diziler.
3 Caz müziğinde armonik ilerleyiş. İlke ve kuralları.
4 Caz müziğinde akor simgeleri, açık armoni tekniği.
5 Verilen bir ezginin dört sesli armonizasyonu. İlke ve kuralları. Örnek repertuvar çalışması.
6 Doğaçlama ilkeleri, akor sesleri, kromatik yaklaşım sesleri, dizisel yaklaşım sesleri, Majör 6'lı, Minör 6'lı, Dominant 7'li, Minör 7'li, Artık 7'li ve Eksik 7'lide kullanımları. Örnek çalışmalar.
7 Akor sesleri, kromatik yaklaşım sesleri, dizisel yaklaşım sesleri ile örnek doğaçlama çalışması.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi. Ara Sınav.
9 Doğaçlama, geciken çözülme, çift kromatik yaklaşım, verilen bir ezgi üzerine doğaçlama.
10 Ritim, 1/8'lik ve 3/8'lik ritmik kaydırma, 4/4'lük ölçüde üçlemelerin kullanımı. Ezgisel ayrıştırma. Örnek eser çalışması.
11 Akor sesleri, akor dışı- yaklaşım olmayan sesler, dizisel yaklaşım sesleri, kromatik yaklaşım seslerinin armonizasyonu. Örnek eser çalışması.
12 Doğaçlanmış seslerin armonizasyonu. Modern blok armonizasyonun açık serimi. Örnek eser çalışmaları.
13 Dizi, akor, doğaçlama ilkeleri ve armonileme ile ilgili genel tekrar ve örnek eser çalışması.
14 Dizi, akor, doğaçlama ilkeleri ve armonileme ile ilgili genel tekrar ve örnek eser çalışması.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cüneyt Sermet ( 1990). Cazın İçinden, Pan Yayıncılık, İstanbul.
2. Nail Yavuzoğlu (2004). Caz Müziğinde Akor Dizileri. Pan Yayıncılık, İstanbul.
3. Ted Piece (2003). Jazz Composition- Theory and Practice, Berklee Press, Boston.
4. Franck Bergerot (2004). Tarih Boyunca Caz, Dost Kitabevi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, sunum, örnek repertuvar incelemesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdogan.turanli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 2 10 20
Sunum Hazırlama 5 2 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1151115555511
ÖK.2131115555511
ÖK.3111115555511
ÖK.4111115555511
ÖK.5111115555511