DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi ve Öğretimi(Piyano)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 4058 Bireysel Çalgı Eğitimi ve Öğretimi(Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EMİNE FİLİZ YİĞİT

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının piyano eğitiminde geleneksel ve güncel metotları değerlendirerek öğrencilerinin bilişsel gelişim özelliklerine uygun repertuvar belirleyebilmelerini sağlamak ve öğrencilerinin müzik beğenisini geliştirecek geniş bir piyano repertuvarını seslendirebilme beceri ve bilincini geliştirmelerini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerinin yaşına, bilişsel gelişim özelliklerine ve yeteneğine uygun repertuvar eserleri belirleyebilir
2   Öğrencilerinin yaşına, bilişsel gelişim özelliklerine ve yeteneğine uygun piyano öğretim yöntemlerini kullanabilir
3   Geleneksel ve güncel piyano metotlarını takip etme ve karşılaştırma yapabilir
4   Belirlenen repertuvar eserlerini seslendirerek öğrencilerine örnekleyebilir
5   İleri düzey piyano repertuarını doğru teknikle ve stiline göre yorumlayarak seslendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme
2 Öğrencilerinin yaş ve bilişsel gelişim özelliklerini bilme
3 Geleneksel piyano metotlarını inceleme
4 Geleneksel piyano metotlarını inceleme
5 Güncel piyano metotlarını inceleme
6 Geleneksel ve güncel piyano metotlarını karşılaştırma
7 Genel Tekrar ve Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin özelliklerine göre uygun repertuvar belirleme
10 Öğrencilerin özelliklerine göre uygun piyano öğretim yöntemlerini kullanma
11 Belirlenen repertuvardan eserleri seslendirerek örnekleme
12 Öğrencilerin gelişimlerini ve ihtiyaçlarını doğru değerlendirebilme
13 Öğrencilerin müzik beğenisini geliştirmek amacıyla müzik dinleme alışkanlığı kazandırma
14 İleri düzey piyano repertuarını doğru teknikle ve stiline göre yorumlayarak seslendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Czeslaw Marek:Teaching the piano Erich Wolf: The piano lesson Joseph Dichler: Ways
to artistic piano playing Klaus Wolters: Handbook of the piano literature for two hands
University of Mozarteum, C.Czerny op.299, op.849, H.Bertini op.32, S.Heller Etudes op.45,46,47, Cramer, Chopin Etudes etc.. 3 movement of Diabelli, Clementi, Beethoven, Haydn, Kuhlau, Mozart, Scarlatti Sonatines and Sonatas, Polyphonic Works: J.S.Bach 2 part ınventions and French suit Book (one or two movement), J.S.Bach 48 Prelude and Fuges, Sostakoviç 24 Prelude Fuge Tchaikowsky, Schumann, C. Debussy, Granados, F.Chopin, F. Mendelson, Brahms, F. Schubert, B. Bartok, A.A.Saygun, U.C.Erkin, N.K.Akses, N.Kodallı, İ.Baran, M.Sun.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, performans, sentez yapabilme, yaratıcılığı geliştiren stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Performansa dayalı değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.yigit@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi bir gün bir ders saati

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1113551555553
ÖK.2113551555553
ÖK.3113551555553
ÖK.4113551555553
ÖK.5113551555553