DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi ve Öğretimi(Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 4054 Bireysel Çalgı Eğitimi ve Öğretimi(Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER GÜLSELİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretmeni adaylarını, viyola çalma sürecinde ses üretimi, duruş, yay tekniği ve müzikal anlatımı sağlıklı, doğru, estetik açıdan etkileyici ve etkili bir şekilde kullanma becerisiyle donatmak; ayrıca viyola öğretiminde pedagojik ve teknik yeterliklerini geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viyola çalmaya özgü temel teknikleri (duruş, tutuş, yay ve parmak teknikleri) doğru biçimde uygular.
2   Pozisyonlar arası geçiş yaparak etüt ve eserleri teknik açıdan doğru şekilde icra eder.
3   Viyola ile sağlıklı ve estetik bir ton üretir; ses kalitesini kontrol eder.
4   Ulusal ve uluslararası düzeyde, öğrencinin seviyesine uygun eserleri analiz eder ve icra eder.
5   Viyola eğitimiyle ilgili öğretim materyalleri ve tekniklerini müzik öğretimi bağlamında kullanır.
6   Müzikal anlatımı geliştirerek yorum becerisi kazanır.
7   Viyola öğretimine yönelik pedagojik bilgi ve uygulama becerilerini geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçlar ve temel tekniklere giriş
2 Viyola tutuşu, yay çekme teknikleri
3 Sol el pozisyonu, parmak numaraları ve etütlere giriş
4 1. pozisyon çalışmaları ve teknik egzersizler
5 2. pozisyona geçiş ve pozisyon değiştirme teknikleri
6 3. ve 4. pozisyonlara geçiş çalışmaları
7 Etüt ve kısa eserler üzerinden ton üretimi ve ifade çalışmaları
8 Genel Tekrar/Ders Değerlendirmesi/Ara Sınav
9 Repertuar seçimi: Ulusal ve uluslararası eserler
10 Teknik ve müzikal açıdan repertuar analizi
11 Viyola eğitimi için öğretim stratejileri ve sınıf içi uygulamalar
12 İleri seviye etüt ve repertuar çalışmaları
13 Öğrenci düzeyine göre eser uyarlama ve pedagojik değerlendirme
14 Öğrenci düzeyine göre eser uyarlama ve pedagojik değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Levin, I. (2000). Viola Technique. Oxford University Press.

Suzuki, S. (1993). Suzuki Viola School, Volumes 1 4. Alfred Music Publishing.

Whistler, H. (1962). Introducing the Positions for Viola (Vol. 1 2). Rubank Publications.

İlyas, T. (2015). Viyola Eğitimi Yöntem ve Teknikleri. Müzik Eğitimi Yayınları.

Önerilen / Recommended:

Krentzman, D. (2005). The Art of Practicing the Viola. ASTA Publications.

Kamalı, A. (2012). Yaylı Çalgılar Eğitiminde Repertuar Seçimi ve Uygulama Yöntemleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Tertis, L. (1974). Cinderella No More: The Story of the Viola. Peter Nevill Ltd.

Barber, S. (2005). Viola Basics: A Method for Individual and Group Learning. Faber Music.

Rolland, P. (2000). The Teaching of Action in String Playing. Boosey & Hawkes.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnekleme, bellek destekleyici yöntemler, tekrarlama, ezberleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Performansa dayalı değerlendirme.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam, gelişim durumu.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111543231
ÖK.2111111543231
ÖK.3111111543231
ÖK.4111111543231
ÖK.5111111554441
ÖK.6111221334221
ÖK.7111531224223