DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi ve Öğretimi(Bağlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 4040 Bireysel Çalgı Eğitimi ve Öğretimi(Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SEDA KOÇ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bağlama için yazılmış metotlardan hareketle başlangıç seviyesinden başlayarak, değişik
seviyeler için öğretim modelleri oluşturmak. Okul Müziği Eğitiminde bağlama öğretimi
gerçekleştirebilecek uygun dağarcığı oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bağlama için yazılmış metotlar hakkında bilgi verir.
2   Yeni ve özgün metot taslağı yapar.
3   Yeni ve özgün metot taslağını uygular.
4   Özgün alıştırmalar ve etütler ile ezgiler yaratır.
5   Okul müziği eğitiminde bağlama öğretimi yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Metod İnceleme
2 Taslak Oluşturma
3 Alıştırma Yazma
4 Etüt Yazma
5 Yöresel Tezene Çalışmaları - I -
6 Yöresel Tezene Çalışmaları - II -
7 Yöresel Tezene Çalışmaları - III-
8 Ara Sınav
9 Yöresel Tezene Çalışmaları - IV -
10 Özgün Eser Yama
11 İki Bağlama için Eser Yazma/Uyarlamaı
12 Üç Bağlama için Eser Yazma ve Uyarlama
13 Dağarcık Oluşturma
14 Metod Yazma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bağlama Eğitimi yöntem be Teknikleri, Ekinci, Savas, Yurtrenkeleri Pub. Ankara, 2006 (Training methods be connecting Techniques, Ekinci,Savas, Yurtrenkeleri Pub. Ankara,
2006) Bağlama Method 1, Alim, Y.Kemal/Atalay. M.Aydın,Aktüel Pub. Istanbul 2004
(Baglama Method 1, Alim, Y.Kemal / Atalay. M. Aydin, News Pub. Istanbul 2004)
Bağlama Method I,II,III, Yener, Sabri, Kuzey Pub. Trabzon 1993 (Baglama Method I,
II, III, Yener, Sabri, North Pub. Trabzon 1993) Bağlama Methods, Taptık,Güray,
İstanbul (Baglama Methods, Taptık, Güray, stanbul) TRT Müzik Dairesi Türk Halk
Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota) (TRT Turkish Folk Music Repertoire Music
Office Publications (5000 notes)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okul müziği eğitiminde bağlama öğretimi yapabilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

performansa dayalı değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi bir gün bir ders saati

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 3 2 6
Final Sınavına Hazırlık 3 2 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1121111331131
ÖK.2122431331131
ÖK.3122431331131
ÖK.4112431331131
ÖK.5111111331131