DERS ADI

: Orff Çalgıları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 4005 Orff Çalgıları ZORUNLU 0 2 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Ritmik ve melodik Orff çalgılarının tekniğini kavrama ve Orff çalgılarını sınıf ortamında toplu müzik yapma için kullanabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Orff yaklaşımının felsefesini bilir.
2   Ritmik orff çalgılarını bilir ve toplu müzik yaparken kullanır.
3   Melodik orff çalgılarını bilir ve toplu müzik yaparken kullanır.
4   Orff orkestrası için basit çocuk şarkıları düzenlemeleri yapar.
5   Orff orkestrasını sınıf ortamında kullanabilmenin inceliklerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Orff yaklaşımının tmele felsefesi
2 Orff yaklaşımının tmele felsefesi
3 Ritmik Orff çalgıları ile çalışmalar
4 Ritmik Orff çalgıları ile çalışmalar
5 Ritmik Orff çalgıları ile çalışmalar
6 Melodik orff çalgıları ile çalışmalar
7 Melodik orff çalgıları ile çalışmalar
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Melodik orff çalgıları ile çalışmalar
10 Melodik orff çalgıları ile çalışmalar
11 Orff orkestrası için çocuk şarkıları düzenlemeleri
12 Orff orkestrası için çocuk şarkıları düzenlemeleri
13 Orff orkestrası için çocuk şarkıları düzenlemeleri
14 Orff orkestrası için çocuk şarkıları düzenlemeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bilen, S., Özevin, B., Canakay Uçal, E. (2017) Orff destekli etkinliklerle müzik eğitimi. 3. basım. Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Orff, C. (1978). The Schulwerk. Schott, New York.
Carl Orff, Gunild Keetman, Musik für Kinder, 1,2,3,4,5. ciltler
Özevin, B. (2020). Orff Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitimi, içinde Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, sf. 55-74, Ğegem Akademi, Ankara.
Özevin, B. (2018). Orff-Schulwerk müzik ve hareket eğitiminin insani, sanatsal ve pedagojik yönleri. Journal of Human Sciences, 15(1), 8 23.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğaçlama, sunum, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve ilgi, sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 1 7
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 32

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1121131554441
ÖK.2121131554441
ÖK.3121131554441
ÖK.4121131554441
ÖK.5121131554441