DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 4021 Bireysel Çalgı Eğitimi 7 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER GÜLSELİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viyola çalmada ileri düzey teknikleri uygular.
2   Farklı pozisyonlar arasında geçişi teknik doğrulukla gerçekleştirir.
3   Ulusal ve uluslararası eserleri yorumlar.
4   Etüt ve repertuar seçiminde pedagojik ilkelere göre değerlendirme yapar.
5   Müzikal anlatım ve ton kalitesini geliştirir.
6   Performanslarını eleştirel bir bakışla değerlendirir.
7   Bireysel çalışma sürecini planlar ve düzenli biçimde yürütür.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-2-3-4-5. Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları
2 1-2-3-4-5. Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma yay çalışmaları
3 1-2-3-4-5. Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma yay çalışmaları
4 6. konuma geçiş alıstırmaların yapılması legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma yay çalışmaları
5 6. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma yay çalışmaları
6 6. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma yay çalışmaları
7 6. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma yay çalışmaları
8 Genel Tekrar/Ders Değerlendirmesi/Ara Sınav
9 1. - 2. -3. - 4. 5- 6 . konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması
10 1. - 2. -3. - 4. -5-6. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma etütlerin çalışılması
11 1. - 2. -3. - 4. -5-6. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, legato, detaşe ,martele ,stakato ve spikato yay tekniklerinde karma etütlerin çalışılması
12 Sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
13 Sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
14 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders bire bir uygulamalı eğitim modeliyle yürütülür. Öğrencilerin teknik becerilerini geliştirmek amacıyla bireysel çalgı çalışmaları, gözlem, öğretmen geri bildirimi, örnek performans dinlemeleri ve yönlendirilmiş tekrar uygulamaları kullanılır. Ayrıca öğrenci, performans kayıtları üzerinden öz değerlendirme ve akran değerlendirme süreçlerine dahil edilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 17

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111543231
ÖK.2111111515241
ÖK.3111111543231
ÖK.4111111543231
ÖK.5111111554441
ÖK.6111221334221
ÖK.7111531224223