DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 3023 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER GÜLSELİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin viyola üzerindeki teknik ve müzikal yeterliliğini geliştirmektir. Bu amaçla konum değiştirme, sol el çevikliği, vibrato tekniğinin temelleri ve süslemeli çalma biçimleri üzerine odaklanılır. Öğrenciler, 1. ve 3. pozisyonlar arasında geçişleri akıcı bir şekilde yapmayı, dört tel üzerinde karmaşık yay tekniklerini uygulamayı ve düzeylerine uygun ulusal ve evrensel çoksesli eserleri müzikal anlatım ve teknik kontrol ile icra etmeyi öğrenirler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bulundukları pozisyonda farklı parmak düşürme ve hızlandırma egzersizleri yapabilir.
2   Öğrenilen yeni pozisyonda dört teli kapsayan karma yay tekniklerini dengeli ve geçişli şekilde uygulayabilir.
3   Detaşe ve legato yay tekniklerini geliştirebilir.
4   Vibrato tekniğinin temel bilgilerini kavrayabilir.
5   Teknik ve müzikal yeterliliğini yansıtan çoksesli ulusal ve evrensel eserleri çalabilir
6   Viyola çalımına ilişkin bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
7   Kendi düzeyine uygun yaratıcı etkinlikler planlayabilir.
8   Yeni konuları öğrenmeye istekli olur ve kendini geliştirmeye motive olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları
2 3. konuma geçiş alıştırmaları
3 3. konuma geçiş alıştırmaları
4 3. konumda kalıcı alıştırmaların yapılması ve ilgili etütlerin çalışılması
5 3. konumda kalıcı alıştırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması
6 3. konumda kalıcı alıştırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması
7 3. konumda kalıcı alıştırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması
8 Genel Tekrar/Ders Değerlendirmesi/Ara Sınav
9 1. 3. konumlar arasında geçişli çalışmalar ve vibratoya ilişkin temel çalışmalar
10 1. 3. konumlar arasında geçişli çalışmalar ve ilgili etütlerin çalışılması, vibrato çalışmaları
11 1. 3. konumlar arasında geçişli çalışmalar ve ilgili etütlerin çalışılması, vibrato çalışmaları
12 Geçişli çalışmalar, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların seçimi, viyolada süslemeli (çarpma, mordan) çalışmalara giriş
13 Süslemeli yapıtların çalışılması, pozisyonlar arası geçişlerle birlikte
14 Final sınavı için seçilen yapıtlarla çalışmalara devam
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Suzuki Viola School, Volumes 3 4
Barbara Barber Solos for Young Violists, Volumes 2 3
Harvey S. Whistler Introducing the Positions for Viola, Vol. 1
Iwan Roth Rhythmical Studies for Viola
Hans Sitt Scale Studies for Viola
Antonio Vivaldi Sonatas for Viola and Piano (transcribed)
Georg Philipp Telemann Viola Concerto in G Major
Carl Stamitz Viola Concerto in D Major
F. Seitz Student Concertos, adapted for viola

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK= dönem içinde verilen ödevlerin final sırasında teslimi.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav 40%
Final Sınavı 60%

Detaylar:

Ara Sınav: Etütler (%30) Repertuvar (%50) Teknik çalışmalar (%20)

Final: Etütler (%40) Repertuvar (%60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Hazırlık: Öğrenciler, her derse atanmış etüt ve repertuvarları çalışmış olarak gelmelidir.

Değerlendirme: Öğrenciler teknik yeterlilik, müzikal ifade, dönem içindeki gelişim ve performans katılımı açısından değerlendirilir.

Etik Kurallar: Tüm çalışmalar bireysel olarak ve akademik dürüstlük ilkeleri çerçevesinde yapılmalıdır.

Ders Disiplini: Derse zamanında gelinmeli ve dikkat dağıtıcı davranışlardan kaçınılmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 2 3 6
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 2 3 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111543231
ÖK.2111111543231
ÖK.3111111543231
ÖK.4111111543231
ÖK.5111111544441
ÖK.6111231334231
ÖK.7111531224223
ÖK.8111231223211