DERS ADI

: Tonal Armoni 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2030 Tonal Armoni 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin verilen ezgileri dört sesli yazım tekniğiyle çokseslendirme becerilerini ve müzik eserlerinin tonal çerçevede armonik analizini yapabilme yetkinliklerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yedili akorları oluşturur.
2   2. Yedili akorların temel ve çevrim durumlarının şifrelendirmesini yapar.
3   3. Dominant yedili akorlarının tonik akoruna bağlantısını yapar.
4   4. Dominant yedili akorlarını bass ya da soprano partisi armonize çalışmalarında kullanır.
5   5. Konuyla bağlantılı bir eserin armonik analizini yapar.
6   6. Majör ve minör tonlarda marş armonik yapıyı uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Majör ve minör yedili akorlar
2 Dominant yedili akorlar
3 Dominant yedili akorların tonik akoruna bağlantısı
4 Yedili akorların yer aldığı bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
5 Yedili akorların yer aldığı bass ve soprano partisi armonize çalışmaları ve armonik analiz çalışmaları.
6 Yedili akorların yer aldığı bass ve soprano partisi armonize çalışmaları ve armonik analiz çalışmaları.
7 Örnek eserler üzerinden armonik analiz çalışmaları ve sınava hazırlık.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Majör ve minör tonlarda marş armonik.
10 Modülasyonlu marş armonik.
11 Çeşitli tonalitelerde içerisinde marş armonik bulunan soprano ve bass partisi armonize çalışmaları.
12 Çeşitli tonalitelerde içerisinde marş armonik bulunan soprano ve bass partisi armonize çalışmaları.
13 Öğrenilen konuların içinde bulunduğu bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
14 Majör ve minör tonalitelerde marş armonik yapının piyanoda seslendirilmesi.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Walter Piston (1987). Harmony (Fifth Edition).
2. N. Rimsky Korsakof (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni (Çev. Ahmet Muhtar Ataman), Levent Müzikevi, İzmir.
3. Theodore Dubois. Harmony.
4. Nurhan Cangal (1999). Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
5. Tevfik Tutu (1986). Çözümlemeli Armoni, MEY Müzik Eserleri Yayınları.
6. Memduh Özdemir (2001). Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir.
7. Zarife Bakihanova (2003). Armoni. Yorum Matbaası, Ankara.
8. Stefan Kostka ve Dorothy Payne (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill, New York.
9. Marcell Dupre (2004). Cours de Contrpoint (Çev. Turan Sağer), Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.
10. Aynur Elhankızı (2015). Armoni Klasik Batı Sistemine Rus Ekolü Yaklaşımları, Eğitim Yayınevi.
11. Oğuz Usman (2017). Temel Armoni: Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz.
12. Gökhan Özdemir (2022). Armoni ve Eşlikleme. Müzik Eğitimi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı ve uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi ders süresince gösterdikleri teorik ve uygulamalı alanlardaki yeterlik, verilen ödevlerin zamanında ve eksiksiz teslimi, ara sınav ve final sınavlarındaki başarı durumu ve devam durumu gibi ölçütler temelinde yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1113421415411
ÖK.2113421415411
ÖK.3113421415411
ÖK.4113421415411
ÖK.5113421515411
ÖK.6113421545411