DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1022 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER GÜLSELİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viyola çalgısının fiziksel özelliklerini ve tarihsel gelişimini tanımlar.
2   Viyolayı doğru pozisyonda tutarak temel teknikleri uygular.
3   Boş teller üzerinde doğru yay çekme çalışmaları yapar.
4   Temel etütler aracılığıyla yay ve sol el koordinasyonunu geliştirir.
5   Viyola icrasında müzikal ifadeye yönelik çalışmaları uygular
6   Bireysel çalışmalarda disiplin ve süreklilik geliştirir.
7   Performans sırasında doğru vücut kullanımı ve nefes kontrolünü sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Viyolanın tanıtılması ve tarihsel gelişimiyle ilgili bilgi verilmesi. Viyola çalmaya uygun duruş, viyolayı doğru tutma.
2 Viyola çalmaya uygun duruş, viyolayı ve yayı doğru tutma, boş tellerde yay çekme çalışmaları.
3 Boş tellerde yay çekme ve değiştirme çalışmaları Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme çalışmaları.
4 Sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme çalışmaları.
5 ol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme ve iki eli eşgüdümlü olarak kullanma çalışmaları, İki teli kapsayan bir oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları.
6 İki teli kapsayan bir oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları.
7 ki teli kapsayan bir oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları.
8 Genel Tekrar/Ders Değerlendirmesi/Ara Sınav
9 1. konumda detaşe, legato yay kullanımlarıyla iki oktav dizi ve arpejlerin çaldırılması.
10 1. konumda detaşe, legato yay kullanımlarıyla iki oktav dizi ve arpejlerin çaldırılması.
11 Detaşe, legato yay tekniklerini bir arada kullanarak dört teli kapsayan etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların seçilmesi.
12 Detaşe, legato yay tekniklerini bir arada kullanarak dört teli kapsayan etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması.
13 Detaşe, legato yay tekniklerini bir arada kullanarak dört teli kapsayan etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması.
14 Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111554431
ÖK.2111111554431
ÖK.3111111554431
ÖK.4111111554431
ÖK.5111111554431
ÖK.6111111554431
ÖK.7111111554431