Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER GÜLSELİ |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin bireysel çalgısında temel teknik ve müzikal becerileri kazanmasını sağlamaktır. Doğru tutuş, duruş, yay kullanımı, parmak pozisyonları, nota okuma, temel etüt ve eser çalışmaları ile çalgıya hâkimiyet kazandırılması hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencinin düzenli bireysel çalışma alışkanlığı geliştirmesi ve çalgısal ifade becerilerini kullanarak müzikal yorum gücünü artırması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
C.Czerny op. 777, op. 599, Hanon, J.S.Bach-Anna Magdelena (der Erste Bach), Beyer, Beringer, Fritz Emonts: Erstes Klavierspiel, Bela Bartok- Children's Corner and Microcosmos 1, Pieces from A.Saygun 1. Book, U.C.Erkin -Bes Damla, J.B. Duvernoy Etudes, H. Bertini Etudes Op.29 and Op. 32, S. Heler Etudes Op. 45, 46, 47, Burgmuller Op.100, Clementi sonatines, Diabelli Sonatines, Kuhlau Sonatines, Mozart Sonatines, Schumann: Gençlik Albümü, J.P.Handel, Rameau, Purcell, A. Corelli, Zipoli, Telemann. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Performans |
Değerlendirme Kriteri |
Vize : Etütler % 30 Eserler: %50 Teknik Çalışmalar : % 20 |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Devam durumu, gelişim gösterme. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ebru.boon@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hafta içi günlerde 1 saat. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|