DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1021 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER GÜLSELİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viyola çalmaya uygun duruş alabilir
2   Temel yay tekniklerini ( Detaşe, legato) kavrayabilir ve uygulayabilir
3   Sol el parmaklarını tuşe üzerindeki ilgili seslere doğru olarak düşürebilir
4   Sağ ve sol eli eşgüdümlü olarak kullanabilir
5   Seviyesine uygun küçük ölçekli ulusal ve uluslararası eserleri amaca uygun seslendirebilir
6   Viyola çalımı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
7   Viyola çalımı ile ilgili seviyesine uygun yaratıcı etkinlikler planlayabilir
8   Viyola çalımı ile ilgili yeni konuları öğrenmeye isteklidir ve kendini geliştirmeye güdülenebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Introduction to the viola and its historical development. Adopting correct posture and instrument hold for viola playing.
2 Correct posture, holding the viola and the bow properly; open string bowing exercises.
3 Open string bowing and string crossing exercises; left-hand finger placement exercises for correct pitch
4 Continued left-hand finger placement exercises for accurate intonation.
5 Coordinating left and right hands; one-octave scales, études, and repertoire covering two strings.
6 One-octave scales, études, and repertoire covering two strings.
7 Continued practice of one-octave scales, études, and repertoire covering two strings.
8 General Review/Course Evaluation/Mid-term Exam
9 Playing two-octave scales and arpeggios in 1st position using détaché and legato bowing techniques.
10 Continued work on two-octave scales and arpeggios in 1st position using détaché and legato bowings.
11 Études covering all four strings using combined détaché and legato techniques; selection of national and international repertoire appropriate for the exam level.
12 Continued study of four-string études with détaché and legato bowing; practice of selected national and international pieces.
13 Continued study of four-string études with détaché and legato bowing; practice of selected national and international pieces.
14 Final preparation of selected national and international repertoire appropriate to the student's level.
15 Final Exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Performans

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 2 1 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111543231
ÖK.2111111543231
ÖK.3111111543231
ÖK.4111111543231
ÖK.5111111554441
ÖK.6111221334221
ÖK.7111531224223
ÖK.8111231223211