DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Bağlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1007 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SEDA KOÇ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı


Bağlamanın tanıtımı. Bağlamada sağ ve sol el tutuşları ile ilgili basit alıştırmalar, Halk müziğinde çok kullanılan LA kararlı ezgilerden başlamak üzere örnekler, okul müziğinde kullanılan ezgiler çalabilmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bağlamayı oturarak doğru tutar, çalma işlemi yapar.
2   Do telindeki seslerin yerlerini ve adlarını bilir.
3   Farklı tellerde farklı tezene stillerini kullanır.
4   Çırpma Tezene ile ezgi seslenirir.
5   Karadeniz Tezenesi ile ezgi seslendirir.
6   2/4, 4/4, 5/8, 7/8 ve 9/8 ölçülerde ezgileri seslendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bağlama çalgısının genel olarak tanıtılması/Bağlamanın okul-müzik eğitimindeki yeri ve önemi.
2 Bağlama çalgısının genel olarak tanıtılması/Bağlamanın okul-müzik eğitimindeki yeri ve önemi.
3 Bağlama ile doğru oturuş ve tutuş pozisyonunu kavrayabilme, sağ ve sol el tutuşlarının öğretilmesi.
4 Nota Kalıplarına Göre Tezene vuruşları (Sağ El Tekniği)/Sol El Parmaklarını Yerleştirilmesi / Sağ ve Sol El koordinasyonlarının sağlanması. Koordinasyonunun sağlanması
5 Do, Re, Mi. seslerinin bağlamadaki yerlerinin öğretilmesi/1, 2, 3, 4, 5 nolu kalıpların öğretilmesi.
6 Genel Tarama(Çırpma) Tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar.
7 Alıştırmalar ve Etütler/Basit ezgiler üzerinde çalışmalar.
8 Ara sınav.
9 Genel Tarama(Çırpma) Tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar.
10 Çalışmalara devam edilmesi (Yeni Kalıplar(6, 7, 8)/ Etüt, Alıştırma çalışmaları/Yeni Ezgiler).
11 İnce Re, Mi, Fa, Sol seslerinin bağlamadaki yerlerinin öğretilmesi
12 Karadeniz Tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar.
13 5/8,7/8,9/8 Ezgilerin Karadeniz Tezenesi ile çalışılması
14 Karadeniz Tezenesine devam edilmesi.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Folk Musical Instruments Of Turkey. Laurence Picken London-1975 Küçük Asya'dan Türk Halk Müziği, Bela Bartok, 1991 (Turkish Folk Music from Asia Minor, Bela
Bartok, 1991) TRT Müzik Dairesi Türk Halk Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota)
(TRT Turkish Folk Music Repertoire Music Office Publications (5000 notes) Türk Halk
Musikisi usulleri, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962 (Turkish Folk Music of the
proceedings, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962) Türk Halk Müziği Nazariyatı, Mustafa
Hossu, zmir, 1997 (Turkish Folk Music Theory, Mustafa Hossu, zmir, 1997)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu,
Öğretmenin dikkatle dinlenmesi,
Her ders verilen ödevin bir sonraki derste kusursuz çalınması.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi bir gün bir saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 7 1 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 1 7
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 39

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111543231
ÖK.2111111543231
ÖK.3111111543231
ÖK.4111111543231
ÖK.5111111554441
ÖK.6111221334221