DERS ADI

: Alan Seç.8 (Küreselleşme,Çokkültürlülük ve Göç)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 4112 Alan Seç.8 (Küreselleşme,Çokkültürlülük ve Göç) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CENAN İŞCİ KARAMEŞE

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Küreselleşme sürecinin çokkültürlülük ve göç olgularına etkilerini, toplumsal, kültürel ve ekonomik bağlamda ele alarak öğrencilerin bu dinamiklerin günümüz dünyasındaki rolünü kavramalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşme kavramını ve süreçlerini açıklayabilir.
2   Çokkültürlülüğün toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirebilir.
3   Göç süreçlerini, nedenlerini ve sonuçlarını analiz edebilir.
4   Küreselleşme, çokkültürlülük ve göç arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilir
5   Göçmen toplulukların karşılaştığı sosyal, politik ve ekonomik sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür nedir
2 Çokkültürlülük nedir
3 Küreselleşmenin Tanımı ve Tarihsel Arka Planı
4 Küreselleşmenin Ekonomik ve Sosyal Etkileri
5 Göç nedir Göçün Tarihsel Süreçleri
6 Göç nedir Modern Göç Hareketleri
7 Diaspora nedir
8 Arasınav, ders değerlendirme, genel tekrar
9 Kültürel değerlere duyarlı eğitim nedir
10 Kültürel değerlere duyarlı eğitim nedir
11 Sınıf içi iletişim ve kültür
12 Dünyada çokkültürlülük
13 Dünyada çokkültürlülük
14 Eğitim ve Öğretimde Kültürel Uyum
15 Eğitim ve Öğretimde Kültürel Uyum
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Gay, G. (2014). Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim Teori, Araştırma ve Uygulama. Anı yayıncılık.
2.Kaya A. & Aydın, H. (2014). Çoğulculuk Çokkültürlü ve Çokdilli Eğitim. Anı Yayıncılık
Aydın, H. (2013). Dünyada ve Türkiye de çokkültürlü eğitim tartışmaları ve uygulamaları. Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru cevap, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenan.isci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111