DERS ADI

: Alan Seç.7 (Türkçe Öğretiminde P4C Uygulamaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 4013 Alan Seç.7 (Türkçe Öğretiminde P4C Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA USLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere, Türkçe öğretiminde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmeye yönelik P4C yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   P4C yaklaşımının temel felsefesini ve pedagojik ilkelerini açıklayabilir.
2   Türkçe derslerinde P4C yöntemlerini etkin bir şekilde planlayabilir ve uygulayabilir.
3   Eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi teşvik eden sorular ve etkinlikler tasarlayabilir.
4   P4C etkinliklerini farklı yaş gruplarına uyarlayarak öğrencilerin iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirebilir.
5   P4C uygulamalarını değerlendirerek öğrenme süreçlerini iyileştirecek geri bildirimler sağlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 P4C ye Giriş: Felsefenin Eğitimdeki Rolü
2 P4C Eğitiminin Amaçları
3 P4C Eğitiminin dünyadaki ve Türkiye deki gelişimi
4 P4C Uygulamalarında Yöntemler
5 P4C Uygulamalarında Yöntemler
6 P4C için Materyal Geliştirme
7 P4C için Materyal Geliştirme
8 Ara Sınav: Uygulamalı P4C Atölyesi
9 Farklı Yaş Gruplarına Yönelik P4C Uygulamaları
10 Değerler Eğitimi ve P4C
11 Dijital Araçlarla P4C
12 Türkçe Ders Kitaplarında P4C Yaklaşımı
13 P4C Uygulamalarının Değerlendirilmesi
14 Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. C. McCall, C. (2023). Düşünmeyi Dönüştürmek İlk ve Orta Sınıflarda Felsefi Sorgulama. Nobel Yayıncılık.
2. Akkocaoğlu Çayır, N. (2021). Öğretmenler için çocuklarla felsefe (P4C) rehberi. Ankara: Pegem Akademi.
3. Brookhart, S.M. (2021). Sınıfınızda üst düzey düşünme becerilerini nasıl belirlersiniz (Çev. E.C. Aybek). Ankara: Nobel Yayıncılık.
4. Direk, N. (2019). Küçük Prens üzerine düşünmek. İstanbul: Pan Yayıncılık.
5. Direk, N. (2011). Çocuklarla felsefe. İstanbul: Pan Yayıncılık.
6. Wartenberg, T.(2018). Küçük Çocuklar İçin Büyük Fikirler. Sentez Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.uslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Grup çalışması 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 7 3 21
Final Sınavına Hazırlık 7 3 21
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15434355543344
ÖK.25434355543344
ÖK.35434355543344
ÖK.45434355543344
ÖK.55434355543344