DERS ADI

: Alan Seç.3 (Modern Dil İncelemeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2014 Alan Seç.3 (Modern Dil İncelemeleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CANER KERİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, modern dil incelemelerinde öne çıkan kuramsal yaklaşımları ve yöntemleri tanıtarak öğrencilerin çağdaş dil çalışmalarını analiz edebilme ve eleştirel değerlendirme yapabilme becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern dil incelemelerinin temel kavramlarını ve kuramlarını tanımlayabilir.
2   Yapısalcılık, biçimbilim, anlambilim, pragmatik gibi alanlardaki temel yaklaşımları açıklayabilir.
3   Güncel dil araştırmalarını kuramsal bir çerçevede analiz edebilir.
4   Disiplinlerarası yaklaşımların dil incelemelerine etkisini değerlendirebilir.
5   Kendi dil çalışmalarına yönelik akademik bir bakış açısı geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve modern dil incelemelerine giriş
2 Dilbilimin gelişimi: 20. yüzyıl başına genel bakış
3 Yapısalcı yaklaşım: Saussure ve sonrası
4 Dönüşümsel-generatif dilbilgisi
5 Biçimbilim ve sözdizimsel yapıların analizi
6 Anlambilim: Anlam kuramları ve uygulamaları
7 Pragmatik: Dilin bağlam içindeki kullanımı
8 Ara sınav, genel değerlendirme, ders tekrarı
9 Söylem çözümlemesi ve eleştirel dil çalışmaları
10 Bilişsel dilbilim ve anlam inşası
11 Korpus dilbilim ve dijital dil çalışmaları
12 Dilsel değişim ve çokdillilik
13 Modern dil incelemelerinde güncel araştırma örnekleri
14 Genel değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2018). An introduction to language (11th ed.). Boston: Cengage Learning.
Yule, G. (2020). The study of language (7th ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Tomasello, M. (2003). Constructing a language: A usage-based theory of language acquisition. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Aksan, D. (2003). Her yönüyle dil: Ana çizgileriyle dilbilim (3. basım). Ankara: TDK Yayınları.
Vardar, B. (Ed.). (2002). A dan Z ye dilbilim terimleri sözlüğü (2. basım). İstanbul: Multilingual Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caner.kerimoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111